S’acosta la Castanyada. Amb carbasses i ensurts o sense, qui més qui menys aprofita la data per fer un sopar amb la família o els amics i reunir un bon nombre de persones al voltant de la taula. Una de les coses bones del vi i la gastronomia és que milloren quan es gaudeixen en companyia. Muntes la festa a casa? Faràs un pica-pica i un plat principal, abans dels panellets, els moniatos i les castanyes? Et proposem que acompanyis l’àpat amb vins d’Alella. Recorda que el producte de proximitat està de moda (més enllà de la moda, és una qüestió de sostenibilitat i de sentit comú!). Així les coses, només que visquis a la zona metropolitana de Barcelona… els vins més propers a tu són els del territori DO Alella! Som-hi?
Flor de Coralí (Vallalta Vinícola)
Tan bon punt els convidats entrin per la porta, posa’ls a la mà una copa d’aquesta joguina de Vallalta Vinícola. Fàcil, fresquet, llaminer. Les bombolles sempre acompanyen bé. Aprofita l’avinentesa per explicar la diferència entre un escumós ancestral i un de tradicional amb aquest celler, el darrer a posar-se en marxa en aquest territori.

Titiana de Can Matons Rosat (Can Matons)
Aquest escumós DO Alella és ideal per obrir l’àpat. De fet, és un vi supergastronòmic que acompanyaria qualsevol cosa que mengéssiu, però per allò de continuar amb les bombolles (en aquest cas, de mètode tradicional) i perquè és un llarga criança (veureu que el temps en ampolla ha fet que la pinot noir hagi perdut gairebé tot el color), us fascinarà per la seva llargada, amplada i tota una col·lecció de matisos.

Sauló (Can Roda)
El blanc top de la casa. Una pansa blanca passada per bota i deixada reposar durant un bon temps en ampolla per donar lloc a un blanc complex que expressa el territori i que pot fer bona parella amb tota mena de menges. Si el plat principal és un peix o una carn no gaire contundent, el Sauló seduirà tots els assistents al sopar.

Xirà (Testuan)
Que heu triat una carn potent, un guisat, un estofat o a la brasa? L’elecció bona serà el Testuan Xirà. Un sirà sense pas per bota que pot maridar amb gairebé qualsevol cosa amb la seva fruita i intensitat. I està garantit que tots els comensals preguntaran a quina botiga el poden trobar.

Pur Dolç (Bouquet d’Alella)
Alella té tradició centenària de vins dolços. El Pur Dolç és un dolç elaborat amb garnatxa blanca que prové d’una solera iniciada el 2013 i que promet donar moltes alegries als amants d’aquest tipus de vins. Serà una meravella per acompanyar qualsevol mena de panellets. Fins i tot per als moniatos, anirà bé!

1981 Ismael Manaut (Art Laietà)
Si no us heu acabat el vi dolç (cosa estranya), podeu provar d’acompanyar les castanyes amb aquesta referència. Però quan s’acabi, assegureu-vos de tenir un 1981, el ranci d’Alta Alella (ara Art Laietà) fet amb pansa blanca i que vol homenatjar l’home que va fundar el celler Marquès d’Alella l’any 1981. És un bon maridatge per a les castanyes, però sobretot és el maridatge perfecte per a la conversa, els riures postdinar i la sobretaula. Si en tens dues ampolles, cauran totes dues!






