Sant Jordi és un dia de celebració i de gaudir de diferents plaers: cultura, lectura, amor o del plaer de passejar entre paradetes i autors. Però el plaer d’obrir un llibre nou ple d’expectatives amb una copa de refrescant cava o un bon vi no té descripció possible. La lectura és una activitat que permet endinsar-nos en mons diferents, aprendre coses noves i estimular la nostra imaginació.
Des de Castell d’Or proposem un maridatge singular: tres llibres amb tres productes de la marca com una bona manera de regalar-nos un petit caprici aquesta Diada. Ho fem de la mà de tres autors que publiquen amb l’editorial Cossetània, amb seu a Valls, que es va fundar en 1996 i representa autors de reconegut prestigi.
La Diligència de Marta Magrinya i Cava Castell d’Or Rosat
Marta Magrinyà és una escriptora i periodista que ens apropa el seu llibre La Diligència (Reus 2023). Ens proposa un intens viatge en diligència a la Catalunya de 1841 protagonitzat per sis personatges valents i apassionats, amb intricats vincles entre ells, que gosen desplaçar-se en aquells dies tan perillosos però alhora tan fascinants.
L’autora d’aquesta nova novel·la romàntica espera viure aquest Sant Jordi amb la il·lusió i el caliu que rep de la gent quan signa llibres. “M’agrada crear personatges que s’ho juguen tot per una idea, una promesa, una passió, una amistat. I, quan triomfen, ho celebren amb un bon beuratge”, ens explica. I per aquesta apassionada proposta, maridem amb el Cava Rosat Castell d’Or Brut Rosat, delicat i apassionat, amb aromes dolços de fuites vermelles i una personalitat única que li aporta el caràcter varietal del Trepat.

Impactar en Público d’Enric Company i vi negre Esplugen
Enric Company és un rostre conegut dels mitjans de comunicació. És un speaker i comunicador des de fa més de divuit anys, i en aquesta ocasió presenta el seu llibre Impactar en Público de l’Editorial Cossetània. Recupera tot un seguit de situacions que ha viscut presentant, comunicant davant de diferents públics, i què ha après de cada una d’elles. En realitat, aborda una situació que a moltes persones fa sentir incòmodes: parlar davant d’un públic que vol escoltar el que has de dir.
“A l’escola no ens ensenyen a comunicar-nos en públic així doncs és natural que, ja de grans, se’ns pugui fer feixuc”, reconeix. Tanmateix, la bona notícia és que, com qualsevol altra habilitat, “es pot entrenar i millorar considerablement”, assegura. Company espera la diada de Sant Jordi amb “moltíssima il·lusió perquè és el meu primer Sant Jordi” i vol “viure aquesta experiència al 100% i això significa dir que sí a qualsevol iniciativa relacionada amb el llibre, incloent-hi viure intensament un dia tan especial com el 23 d’abril”.
Per llegir el llibre d’Enric Company, proposem el vi Selecció Esplugen, un producte de la DOQ Priorat, una Denominació que ens aporta uns vins molt especials i representatius de la singularitat d’un territori únic. Triem aquest vi perquè com en un bon discurs, l’estructura i la intensitat marquen la diferència. Aquest vi, amb el raïm obtingut de les finques de Bellmunt del Priorat, està elaborat de les varietats històriques, Garnatxa i Carinyena característiques de la comarca.

La Cuina de Sempre del Xef Jeroni Castell i Cava Brut Nature Gran Reserva de Castell d’Or
I la tercera i darrera proposta és la que ens porta el Xef Jeroni Castell, propietari del restaurant Els Moles. Establiment que el 2009 ja va ser reconegut amb dos Sol Repsol, el màxim guardó gastronòmic del país, i des de 2013 amb una estrella Michelin. Uns reconeixements que es rendeixen davant de la seva cuina única, singular i creativa on la qualitat dels productes, la fusió de la innovació i tradició són l’empremta de cada plat. En aquest Sant Jordi, ens porta un llibre pensat per tots els aficionats als fogons: ‘La cuina de sempre per a la gent d’avui’ de l’Editorial Cossetània. És un receptari, que ha marcat la seva trajectòria personal i professional, que recull des de receptes familiars de més de cent anys d’història i que ha volgut mantenir intactes, fins a elaboracions de Les Moles que parlen de la filosofia del restaurant.
“És el segon Sant Jordi de la meva vida que tinc un llibre i que estaré firmant. L’espero viure amb molta intensitat, ja que el restaurant també estarà obert i he d’assistir a diferents llocs a firmar llibres”, ens explica. Remarca que el que “més il·lusió em fa és la proximitat amb la gent, el poder signar el llibre. Interactuar amb tots els lectors, clients i no clients, en un entorn diferent a l’habitual.”
Jeroni Castells explica a Castell d’Or que el nexe comú entre el plaer de menjar, la cuina d’autor i un bon llibre. Aquest nexe és la tranquil·litat: “Quan cuinem, necessitem tranquil·litat, igual que quan es llegeix, igual que amb el plaer de menjar i de beure. El plaer de menjar no existeix amb presses. La tranquil·litat és un nexe en comú per gaudir de qualsevol d’aquestes coses”.
Optem per maridar un llibre que representa una cuina única i de gran categoria amb el nostre Cava Brut Nature Gran Reserva de Castell d’Or és un Cava de Guarda Superior, amb més de 48 mesos de criança. Un cava exquisit, ideal per grans ocasions que podrem degustar mentre llegim o bé, mentre preparem algunes de les receptes que ens proposa aquest gran cuiner. A més, és un cava que ideal per tota mena de peixos, mariscos, carns blanques i vermelles, plants amb salses. Òptim per acompanyar plats elaborats i amb més complexitat.
Castell d’Or, la unió de 16 cellers
Castell d’Or neix el 2006 de la unió de diferents cellers de diferents zones vitivinícoles del Penedès, la Conca de Barberà, Priorat, Tarragona, Montsant i Costers del Segre. A hores d’ara, són un total de 16 els cellers que formen part d’un dels grups més representatius de Catalunya. Aposten per unir esforços i coneixements en els processos de producció, elaboració, envasat i distribució de vins, cava i olis elevant l’estàndard de qualitat dels seus productes fins a obtenir el reconeixement i el prestigi en tot el món de les seves marques.