VadeVi
Quatre vins catalans per a butxaques d’estudiants

Quan pensem en vi de qualitat, sovint ens ve al cap la idea que cal gastar una fortuna per trobar una ampolla digna, però res més lluny de la realitat. Catalunya és terra de grans vins, i per sort, n’hi ha de fantàstics a preus més que raonables. En l’etapa estudiantil, a vegades és complicat gaudir d’un bon vi sense patir per la cartera. Per això, Vadevi posa sobre la taula un grapat de recomanacions per brindar sense remordiments.

A Catalunya hi ha una gran varietat de vins de qualitat a preus assequibles, ideals per a estudiants que volen explorar el món del vi sense fer un forat a la butxaca. El secret és descobrir productors petits, explorar les varietats autòctones i, sobretot, gaudir del vi com una experiència, sense prejudicis ni normes rígides. De fet, el vi no és només per als entesos sinó per a tothom que vulgui compartir un bon moment.

Mas Donís Rosat 2024 – Celler de Capçanes (DO Montsant)

El rosat ideal per a qui vol un vi fresc, aromàtic i amb una relació qualitat-preu excel·lent. Des d’aquesta última anyada 2024, és un monovarietal elaborat amb garnatxa negre. El Mas Donís Rosat presenta un color viu i una aroma intensa de fruits vermells amb tocs florals. A la boca és lleuger, equilibrat i amb una acidesa que el fa perfecte per acompanyar un sopar informal amb amics. Es pot trobar per menys de 8 euros.

Aquest vi és especialment recomanable per a aquells que estan acostumats a beure vins blancs i volen fer el pas cap als rosats. La seva frescor el converteix en un vi ideal per prendre a l’aire lliure, en pícnics o a festes a la platja. A més, el Montsant és una DO que sovint ofereix grans sorpreses a preus molt raonables.

Ampolla de Mas Donís Rosat 2024, del Celler de Capçanes (DO Montsant) / Cedida
Ampolla de Mas Donís Rosat 2024, del Celler de Capçanes (DO Montsant) / Cedida

Prohom Conceptia Negre 2021 – Coma d’en Bonet (DO Terra Alta)

Aquest és un vi negre amb personalitat. Fet amb garnatxa, syrah i cabernet sauvignon, ofereix una combinació de fruita madura i espècies que el fan versàtil i fàcil de beure. Un vi ecològic, elaborat amb respecte per la terra i amb un preu al voltant dels 7 euros, que demostra que la sostenibilitat i la qualitat no han d’estar renyides amb el pressupost estudiantil.

La DO Terra Alta viu un moment d’auge gràcies als seus vins autèntics i amb identitat pròpia. Aquest vi és perfecte per compartir en un sopar amb plats contundents com una bona lasanya o una hamburguesa casolana. Si vols impressionar els amics sense passar-te de pressupost, aquest negre no et decebrà.

Ampolla de Prohom Conceptia Negre 2021, del celler Coma d’en Bonet (DO Terra Alta) / Cedida
Ampolla de Prohom Conceptia Negre 2021, del celler Coma d’en Bonet (DO Terra Alta) / Cedida

Blanc Subur 2022 – Celler Hospital de Sitges (DO Penedès)

Aquest vi blanc jove, elaborat amb malvasia de Sitges, és una autèntica joia per als amants dels blancs afruitats i frescos. Amb notes de pera, préssec i flors blanques, és ideal per maridar amb sushi, formatges suaus o simplement per gaudir-ne en una terrassa. A més, una part dels beneficis de la seva venda es destinen a l’hospital de Sitges, així que, a banda de gaudir, contribueixes a una bona causa. Amb un preu al voltant dels 15 euros.

El Penedès és conegut per ser una de les regions vinícoles més importants de Catalunya, i aquest vi n’és una bona mostra. La malvasia de Sitges, una varietat històrica que s’està recuperant, ofereix una experiència diferent i interessant per als qui volen sortir dels típics blancs de xarel·lo o macabeu. Si t’agraden els vins frescos amb un punt exòtic, aquest és el teu.

Ampolla de Blanc Subur 2022, del Celler Hospital de Sitges (DO Penedès) / Cedida
Ampolla de Blanc Subur 2022, del Celler Hospital de Sitges (DO Penedès) / Cedida

Trempat 2014 – Vins de Pedra (DO Conca de Barberà)

El trepat és una varietat autòctona de la Conca de Barberà que cada cop guanya més protagonisme, i aquest vi n’és l’exemple. Lleuger, amb aromes de maduixa, pebre i un punt herbaci, és l’alternativa per als qui volen un negre diferent i fàcil de beure. Es troba per menys de 15 euros i encaixa perfectament amb tapes, embotits i cuina mediterrània. Aquest vi és ideal per a sopars distesos o per a aquells que busquen un negre més lleuger i fresc, allunyat dels típics vins negres corpulents.

La DO Conca de Barberà està guanyant fama gràcies a la recuperació d’aquesta varietat, i aquest vi és una bona manera d’endinsar-se en el seu món.

Ampolla de Trempat 2014, de Vins de Pedra (DO Conca de Barberà) / Cedida
Ampolla de Trempat 2014, de Vins de Pedra (DO Conca de Barberà) / Cedida
Més notícies
Notícia: Brussel·les protegirà el sector del vi dels aranzels “injustificats” de Trump
Comparteix
La Comissió Europea insta els EUA a abandonar una guerra comercial "que no beneficia a ningú"
Notícia: Corpinnat i Govern acosten postures per negociar més ajudes i reconeixement
Comparteix
La marca col·lectiva es reuneix amb el conseller d'Agricultura, Òscar Ordeig per reclamar suport i un paper més actiu en el futur del sector vitivinícola
Notícia: El sector dels escumosos rep amb “preocupació” les amenaces de Trump
Comparteix
Els EUA és el primer país de destí de les exportacions de vi i cava catalans, amb el 12,6% i 78,8 milions d'euros de facturació el 2024
Notícia: Trump amenaça amb aranzels del 200% pel vi i altres licors de la UE
Comparteix
El president nord-americà respon així a la possible pujada del gravamen que es planteja Brussel·les sobre el whisky

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa