Alicia van Assche és la directora de The Wine Van. Aquesta sèrie, que es pot trobar a Amazon Prime Video i que ja duu quatre temporades, proposa un viatge per tot l’Estat de la mà de les seves cultures del vi, tan diferents com pobles hi ha, com afirma la mateixa van Assche. El seu objectiu és apropar el món vitivinícola a la població més jove, molta de la qual s’hi ha desvinculat.

“Estàvem gravant una altra sèrie, ‘I Love Wine’, i va parlar amb els membres de l’equip i amb persones de molts cellers durant moltes hores”, explica la directora de ‘The Wine Van’. Aquí és, diu, on van notar “una falta de relleu generacional”. “El nostre equip és majoritàriament millennial, i ens vam adonar que o bé gairebé no consumia vi o bé, directament, no li agradava.

The Wine Van | Mil Ojos
The Wine Van | Mil Ojos

Va ser aquest “tema de conversa recurrent”, reconeix, el que els va donar la idea de fer un producte per a un públic més jove: “menys clàssic, traient impostures, apropant-los el vi”. Aquesta característica, precisament, creu que els ha fet arribar a molta més gent. “És una manera fàcil de comunicar el vi, i fins i tot hi ha gent que no és millennial que també el mira per aprendre aquelles coses que, normalment, li fa vergonya preguntar”.

La premisa és senzilla: un personatge, l’Ian, fa un viatge amb autocaravana on no només visita cellers sinó que fa excursions, gaudeix d’experiències enoturístiques, visita una escola d’enologia… “Va fent parades i aprenent coses relacionades amb el món del vi”, apunta Van Assche, “tenim un fil conductor però no estem encorsetats”. Justament, recorda, el que volien era “fugir d’això”, cosa que explica que es permetin “certes llicències que sorprendran l’espectador”.

The Wine Van | Mil Ojos
The Wine Van | Mil Ojos

D’entre els 46 capítols que han gravat durant les quatre temporades que duu ‘The Wine Van’, l’autocaravana de l’Ian s’ha aturat a dos cellers catalans, concretament de la DOQ Priorat: Perinet i Atavus Vines. De Perinet, Van Assche recorda com va aprendre molt del seu enòleg, en Toni, i com van viure un rodatge “caòtic però molt divertit”. “No hi havia gfaire lluny i vam dormir en una casa rural que estaven habilitant al mateix celler. Ens vam despertar amb dos pams d’aigua, no teníem gasolina pel generador…”, recorda, explicant algunes de les situacions en què et pots trobar en un rodatge tan complex.

A Atavus, per la seva banda, van visitar els pobles propers. La directora de la sèrie afirma que “el Priorat els va agradar molt, l’ambient és molt especial, és un lloc molt màgic”. “Hi vam ser en dues temporades diferents”, afegeix, “però van ser experiències que ens van encantar”. Explica que li va recordar El Bierzo, d’on són els membres de la productora Mil Ojos. “Pobles petits, amor per les vinyes, una barreja de persones i una orografia molt especials… té una barreja de romanticisme i mitja bogeria que compartim”, explica, rient.

Aquestes diferències entre cellers, pobles i DOs és precisament el que volen mostrar al seu públic. “És un món molt ric, hi ha moltíssim per descobrir i ens queda molta feina”, diu, i afegeix que “quan coneixes la gent també canvia la manera com veus el vi, quan coneixes la seva història i què hi ha al darrere, la manera com consumeixes canvia totalment”. És per això que volen continuar i, ara, sortir de l’Estat. L’any passat volen anar a l’Argentina però no va poder ser. Enguany esperen poder fer alguns episodis a Portugal.

Nou comentari

Comparteix