VadeVi
Tocat pel vi: el pòdcast per gaudir i aprendre del vi en català

En un moment en què els pòdcasts han esdevingut una eina clau per comunicar i connectar amb públics diversos, Tocat pel vi destaca com una proposta fresca i propera centrada en l’apassionant món del vi. Aquest pòdcast, creat i conduït per l’amant del vi Josep Miquel Guasch, ofereix una mirada curiosa, amena i molt humana del sector vitivinícola, sempre des de Catalunya. El projecte neix de manera orgànica, gairebé com una conversa entre amics. Tal com explica el mateix Guasch a Vadevi, la idea va sorgir arran de l’èxit del seu perfil d’Instagram i d’unes xerrades amb una amiga que el van animar a fer el salt al format àudio. Primer ho va fer acompanyat i, posteriorment, en solitari, amb l’objectiu de crear un espai que donés veu als protagonistes del món del vi, des d’elaboradors fins a botiguers, passant per sommeliers, viticultors i altres perfils implicats en la cadena de valor d’aquesta beguda tan arrelada al territori.

Amb més de 60 episodis publicats, Tocat pel vi s’ha convertit en un referent per als amants del vi que busquen contingut de qualitat i en català. Un dels punts forts del pòdcast és la seva estructura variada i accessible. Entre les seccions més destacades hi trobem “De xerrada amb…”, on Guasch entrevista figures destacades del món vitivinícola, i “10 minuts de…”, un espai més breu i monogràfic dedicat a una varietat de raïm, una zona geogràfica o una temàtica concreta. Aquest format àgil ha permès captar l’atenció d’un públic molt ampli, des dels més iniciats fins a aquells que simplement volen gaudir d’una bona copa amb més coneixement. Actualment, Tocat pel vi es pot escoltar a les principals plataformes com Spotify, iVoox i Apple Podcasts, i també es pot seguir el dia a dia del projecte a través de les xarxes socials, com Instagram i Threads, on Guasch comparteix novetats, vinyes, recomanacions i curiositats del sector.

Imatge promocional del cartell de 'Tocat pel vi', de Josep Miquel Guasch / pàgina web
Imatge promocional del cartell de ‘Tocat pel vi’, de Josep Miquel Guasch / pàgina web

Un pòdcast original i personal

Els episodis s’enregistren tant de manera presencial com a distància, però mantenen una essència molt personal i íntima, en què el protagonista és la veu de l’entrevistat i la seva història. “La idea és que la gent m’expliqui la seva vida”, apunta Guasch, que reivindica el valor de la conversa com a via per entendre millor un món tan complex i apassionant com el del vi. De fet, no utilitza un guió quan parla amb els seus entrevistats i manté el focus en la història de vida de la persona. La freqüència setmanal dels episodis demostra el compromís de Guasch amb el projecte, tot i reconèixer que no sempre és fàcil connectar amb el públic en un context en què l’oferta de pòdcasts és immensa. Malgrat això, l’autor ho té clar: “Continuaré picant molta pedra”, afirma, amb la determinació de continuar generant contingut que informi, entretingui i, sobretot, aproximar el vi a tothom, sense filtres ni elitismes.

Els territoris que recorre el pòdcast també són una mostra de la seva voluntat divulgadora i integradora: Empordà, Penedès, Rosselló, La Rioja, Navarra… Una llista que continua creixent a mesura que nous episodis exploren cellers, vinyes i perfils molt diversos, sempre amb el fil conductor del vi com a cultura, paisatge i forma de vida. Conèixer noves realitats, endinsar-se en els secrets d’alguns grans viticultors o escoltar les anècdotes més divertides de gent del sector només són algunes de les situacions que Guasch posa a l’abast dels seus oients. A través de les converses, també es descobreixen les inquietuds, els reptes i les esperances d’un sector en constant transformació. Tot plegat, amb una mirada que combina la curiositat dels consumidors amb la passió del qui estima el sector vitivinícola.

Més notícies
Notícia: El gir del consum de vi català a Catalunya: “Ha passat, la ‘riojitis'”
Comparteix
Tot i la manca de dades recents, els experts apunten a un augment del consum de vins de proximitat a Catalunya, impulsat per una nova consciència de qualitat, identitat i orgull local
Notícia: Un celler català, entre les 100 millors empreses per treballar segons Forbes
Comparteix
Raventós Codroníu és l'únic celler que aconsegueix posicionar-se entre les companyies més desitjades a l'hora de buscar feina
Notícia: Victòria sindical a Freixenet: menys acomiadaments i més garanties
Comparteix
La sortida voluntària de 154 treballadors i l’obertura d’una borsa de recontractació marquen el final d’un conflicte intens a Sant Sadurní d'Anoia
Notícia: Preacord a Freixenet per reduir el nombre d’afectats per l’ERO
Comparteix
La xifra d'acomiadaments baixa fins als 154 treballadors | CCOO detalla que s’ha fixat una indemnització de 50 dies per any treballat, sense límit de mensualitats

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa