VadeVi
Laura Masramon: «Els cellers volen productes enoturístics propis i únics»
  • CA

Laura Masramon organitza seminaris i tallers sobre enoturisme

La paraula enoturisme està cada cop més present en les converses de la gent. Se’n parla, s’hi vinculen cada cop més activitats. Però sabem què significa aquest concepte? La sommelier Laura Masramon ho té clar: “Consisteix a donar a conèixer una regió, un paisatge, amb l’excusa del vi. El vi és el fil conductor d’un objectiu final que és fer turisme, divertir-se, compartir en família, tenir contacte amb la natura…”.

Precisament, la manera que tenen els cellers d’entendre i gestionar l’enoturisme és el tema sobre el que girarà la propera edició del “Vívid enoConference 2015” prevista per aquest divendres dia 10 d’abril a Calonge. “Ens hem adonat que els cellers i el sector en general estan molt interessats en l’enoturisme, però no sempre saben com crear el producte idoni”, explica Masramon. “Fins ara, la major part dels actors han seguit els mateixos paràmetres i ara s’adonen que és important crear alguna cosa pròpia, que els identifiqui i alhora diferenciï de la resta de marques”.

Aquesta serà la quarta edició del seminari i el segon any que s’organitza l’enoConference. “Aquest és un sector poc avesat a la comunicació i el màrketing, i sovint ens feien consultes en aquest sentit, per això vam decidir crear unes jornades com aquestes”, comenta la sommelier.

La jornada de demà divendres arrencarà amb una xerrada del professor Damià Serrano que farà un anàlisi de la situació de l’enoturisme al país. Precisament Serrano ha creat un mètode que permetrà als cellers autoavaluar-se i adonar-se de la situació en què es troben en front a les possibilitats d’èxit enoturístiques. El comunicador afincat a Napa Valley, Paul Wagner, explicarà com crear visites memorables que permetin dinamitzar l’enoturisme com a font de negoci. I la també comunicadora Alicia Estrada centrarà la seva ponència en el turisme de grups.

De moment, els organitzadors del seminari centren la seva activitat en territori empordanès, tot i que la idea és exportar-les arreu de Catalunya i ampliar el nombre de persones a qui arriba, més enllà dels propis cellers elaboradors, perquè “les vinoteques, els restaurants, els hotels i càmpings…, també són agents importants en aquest àmbit i és important que s’hi sumin”, conclou Laura Masramon.

Podeu consultar el programa complet d’activitats seguint aquest enllaç. Les inscripcions es poden formalitzar a través del lloc web de les jornades.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa