La DO Catalunya ha complert 19 anys i ho fa amb una renovació d’imatge en els distintius de qualitat i en la seva web pel que fa als continguts.

Pel que fa als distintius, sense canviar el logo, el que es pretén és actualitzar el disseny amb una línia més adaptada als nous temps i amb la voluntat d’acostar el vi a un nou públic més jove. Un distintiu que es podran veure a les ampolles a partir del mes de febrer.

Nou distintiu de la DO Catalunya
Nou distintiu de la DO Catalunya

!--akiadsense-->

Aquest és també l’objectiu de la nova web. A més de parlar dels vins i de l’actualitat de la denominació d’origen es donarà més espai als continguts generals a l’entorn del vi i es reforçarà amb informacions en vídeo.

Aquestes mesures entren en la línia d’una denominació d’origen nova que segon explicava el seu president Xavier Pié, “ho té tot, però encara ho té tot per fer”.

Vinòmica en paper

!--akiadsense-->

Així alguns del projectes d’èxit que s’han desenvolupat en els darrers temps, com el Vinòmics, els relats gràfics a l’entorn del vi que en dues edicions s’han anat publicat al web de la DO setmanalment, ara prenen nova vida. Per una banda sortirà en un llibre imprès un recull de tots els còmics d’aquest projecte i per una altra, un d’aquest relats, Bohèmica, ha fet el pas a la gran pantalla i ara competirà en diversos festivals de cinema internacionals.

D’altra banda, i ja entrant en xifres, tot i que el creixement durant el 2016 s’ha estabilitzat i fins i tot ha retrocedit una mica, els vins de la DO Catalunya són el 60% de tot el vi tranquil que es produeix a casa nostra. D’aquest, un 50% és vi blanc, un 10% és rosat i un 40% negre.

Unes xifres que consoliden la produccció d’aquesta denominació d’origen amb 400 municipis i 226 cellers inscrits. I amb una exportació del 55% de la seva producció.

Aquestes xifres corresponen al 2016 i a l’espera de tancar el 2017, la venda de distintius per apolla ha arribat al 61 milions, pel que es preveu que les xifres siguin similars o una mica superiors.

Nou comentari