VadeVi
El 40% dels restaurants de gamma alta de Barcelona ja ofereixen vins de la DO Empordà
  • CA
Vins de l'Empordà a Barcelona

Els vins de la DO Empordà han millorat en els darrers anys la seva presència a les cartes dels restaurants barcelonins. Aquesta és la principal conclusió d’un estudi qualitatiu i quantitatiu encarregat pel Consell Regulador de la denominació empordanesa per conèixer el posicionament i nivell de penetració dels seus vins al sector de la restauració als establiments de la capital catalana.

La dada més rellevant de l’informe és que un 40% dels restaurants de gamma alta inclouen vins de la DO Empordà a les seves cartes. La presència dels vins empordanesos és menor als restaurants de gamma mitja -un 27%- i de gamma baixa -un 16%-. En conjunt, els vins empordanesos són presents al 20% de les cartes dels restaurants barcelonins.

La denominació empordanesa és la desena en nombre de vins a les cartes dels restaurants barcelonins i la sisena de les DO catalanes. El nombre de vins empordanesos per carta és molt similar a la d’altres denominacions catalanes, amb un percentatge del 3% sobre el total dels vins que ofereixen els restaurants barcelonins.

Pel que fa al preu, el preu mitjà del vi negre de l’Empordà és de 20€, inferior a Priorat (25€), igual que Ribera, i superior a Montsant (18€). Per elaborar l’estudi s’han analitzat les cartes de 1.139 restaurants de la ciutat de Barcelona i s’han realitzat també enquestes qualitatives a una trentena de professionals dels àmbits de la restauració, la distribució i la comunicació.

Aquest informe, elaborat per la consultora Visirius, s’ha presentat aquest dijous durant una reunió informativa celebrada al celler Empordàlia, de Vilajuïga, a la què han assistit representants dels cellers empordanesos i professionals vinculats amb el sector. Amb el títol ‘Barcelona i la consolidació de la marca Empordà a Catalunya’, la trobada ha finalitzat amb la taula rodona ‘El repte de Barcelona’, moderada per l’actor i viticultor Carles Xuriguera, i amb la participació d’Eugeni Llos, director de màrqueting del Grup de Bodegas Castillo Perelada; Quim Vila, director de Vilavinateca; i Josep Serra, del celler La Vinyeta i director de la Comissió de Promoció del Consell Regulador de la DO Empordà.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa