La sisena edició del Vívid de l’Empordà maridarà monòlegs amb vi

Yolanda Ramos, Anna Bertran i Carlos Latre són alguns dels noms destacats que portagonitzaran la cinquantena d'activitats, algunes d'elles seran inclusives per a persones amb mobilitat reduïda, invidents o sordes

Xavier Albertí, president de la DO Empordà i Jaume Marín, cap de Màrqueting del Patronat de Turisme Costa Brava Girona

Xavier Albertí, president de la DO Empordà i Jaume Marín, cap de Màrqueting del Patronat de Turisme Costa Brava Girona | M.R.F.

El Vívid aposta per noms propis en la seva sisena edició, però també per fer arribar al vi a tothom. El festival de l’Empordà proposa com a principal novetat activitats enoturístiques inclusives i monòlegs maridats.

Aquest esdeviment ha arribat ja a la sisena edició i de nou proposa combinar el vi amb activitats diverses durant els caps de setmana del mes d’abril en les que el vi de la DO Empordà sera el protagonista. Seguin la línia dels darrers anys, les propostes seran una cinquantena, a diferència de la primera edició, que en van ser una mica més de cent, per centrar-se en la singularitat i la qualitat, més que en la quantitat.

Jaume Marín, cap de Màrqueting del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, deia en aquest sentit, que s’ha volgut defugir el típic tast de vins “això es pot fer en qualsevol moment i en qualsevol lloc i apostem per propostes innovadores o singulars que puguin atreure al visitant”.

Algunes de les activitats estan pensades per a ser inclusives, per a tots els públics. Així s’han programat visites adreçades a persones amb mobilitat reduïda i els seus familiars, d’altres en llenguatge de signes per a persones sordes, i un tast a cegues pensat per a persones invidents.

Els personatges populars també tindran un lloc i s’estrenen aquesta edició els monòlegs maridats, amb Yolanda Ramos o Anna Bertran a més del que s’ha denominat ‘Tastos amb personalitat” amb Carlos Latre, les entrades del qual ja s’han exhaurit. Així i tot no descarten duplicar activitats, sempre que sigui possible, en funció de la demanda de públic.

Pel president de la DO Empordà, Xavier Albertí, el Vivid és molt important per donar a conèixer els seus vins fora de les comarques de Girona i especialment pels visitants de Barcelona que en són la majoria. Albertí assegura que a poc a poc els vins de l’Empordà estan entrant a l’àrea metropolitana, “és cert que no hi ha hagut una eclosió, però ja ens està bé que sigui una projecció de creixement constant”.

Com cada any les accions del Vívid s’han agrupat per zones i setmanes per facilitar l’accés dels visitants i que puguin fer més d’una activitat i la venda es farà en línia mitjançant el web del festival.

Nou comentari