VadeVi
Si el vi del Penedès s’exportés principalment en tren l’estalvi de CO2 seria “molt important”
  • CA
Si l'exportació del vi es fes en tren la reducció del CO2 emès seria important
Si l’exportació del vi es fes en tren la reducció del CO2 emès seria important | Wikipedia

!--akiadsense-->

Un estudi encarregat pels departaments de Territori i Sostenibilitat i d’Empresa i Coneixement ha posat de manifest l’oportunitat de creixement que té el transport multimodal a l’hora d’exportar vi del Penedès i de Llenguadoc-Rosselló. L’informe es fixa en les necessitats d’aquestes regions i destaca “l’estalvi important” de CO2 si el transport del vi es fa principalment per tren i es redueix el tram per carretera. El Comitè de Serveis Multimodals, autors de l’anàlisi, asseguren que el vi es una mercaderia “molt adequada” per al transport multimodal, tant per les característiques del producte com per la regularitat d’enviaments a l’estranger. Per ampliar aquest mètode híbrid, proposen millorar la connectivitat amb els països importadors.

Al mateix temps, assenyalen que el sector hauria d’integrar la sostenibilitat del transport en les seves estratègies de producció i distribució, així com millorar la planificació dels estocs per adaptar-se a l’oferta de transport ferroviari.

Altres recomanacions que fa l'”Anàlisi del desenvolupament d’un servei multimodal adaptat a les necessitats del sector del vi del Penedès i del Llenguadoc-Rosselló’ són millorar la freqüència dels combois des de Barcelona i millorar també l’accessibilitat i capacitat de les terminals catalanes. En aquest sentit, proposen la creació d’una terminal ferroviària més centrada al Rosselló per dedicar-se als serveis intermodals del nord d’Europa.

Els autors de l’anàlisi adverteixen que l’ús tradicional de transport per carretera i la resistència a canviar l’actual cadena logística pot estar provocant una infrautilització d’un sistema de transport multimodal que, a la pràctica, resulta menys contaminant.

Un dels motius que fa minvar l’exportació per tren és la saturació dels accessos a les terminals del Port de Barcelona i els problemes de capacitat d’altres terminals, com la de Granollers, asseguren els autors de l’informe.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa