VadeVi
La DO Tarragona certifica una pèrdua del 95% de vendes pel coronavirus
  • CA

!--akiadsense-->

La DO Tarragona certifica la davallada de les vendes en un 95%. Les vendes dels cellers han caigut en picat, els distribuïdors estan aturats al 100% i només s’han pogut salvar mínimament algunes comandes directes i per internet.

El Consell Regulador de la DO Tarragona ha fet una enquesta als principals cellers elaboradors de les quatre comarques elaboradores (Alt Camp, Tarragonès, Baix Camp i Ribera d’Ebre) i certifica la paràlisi quasi total en les vendes a partir de la declaració de l’estat d’alarma pel govern estatal. Amb l’aturada de l’activitat enoturística, el tancament de bars i restaurants i l’aturada de les distribuïdores, els cellers de la DO Tarragona han vist una reducció que se situa en un 95% de les vendes.

Només algunes iniciatives promocionals a través de les pàgines web de cada celler, de les xarxes socials o la venda directa a través a través d’alguns portals ha aconseguit una petita quantitat de comandes, tot i que insignificants en el conjunt dels cellers de la DO. Aquesta situació, si continua en el temps, “provocarà unes pèrdues importantíssimes”, expliquen en un comunicat. Per aquest motiu, des del Consell Regulador es demana que tots els productors que ho necessitin puguin acollir-se a un expedient regulador temporal d’ocupació (ERTO) i al mateix temps, que el sector agrari pugui obtenir una moratòria en les quotes dels préstecs i les hipoteques per les inversions realitzades al celler o a la vinya.

Tot i les dificultats, els cellers treballen de moment a la vinya, amb les mesures de seguretat i higiene que marca la llei, perquè estem en un moment important en el seu cicle, i també a l’interior dels cellers, on es poden realitzar algunes tasques que habitualment no es podien fer per la feina del dia a dia.

En tot cas, des de la DO Tarragona es recalca que la feina que caldrà fer serà a partir del moment que es recuperi la normalitat, tot i que aquesta situació pugui tardar alguns mesos. Amb tot, la preocupació de cellers i viticultors és molt gran per la incertesa de la situació generada i per les repercussions posteriors abans no torni a la normalitat.

Campanya de promoció

Des de la DO Tarragona es valora molt positivament que el consumidor, almenys pel que es pot veure per les xarxes socials i a través dels mitjans de comunicació, valori molt el producte de proximitat en moments de crisi com l’actual. Consideren que aquesta és una estratègia que s’haurà de treballar de forma particular però també estratègicament com a sector del vi català en el seu conjunt.

Per aquest motiu, des de la DO Tarragona es reclamarà un esforç a les administracions, ajuntaments, Diputació i Generalitat, per recolzar el producte local sense més excuses ni dilacions. La DO Tarragona considera que “farà més falta que mai una gran campanya de país per recolzar el sector del vi català a nivell intern.

Des d’aquesta denominació valoren molt positivament el suport que algunes institucions ofereixen a les activitats de les denominacions d’origen i dels cellers, però creuen que cal anar més enllà. La DO participa activament al costat de l’Incavi en la definició d’una campanya de promoció i posicionament del vi català al nostre país, però es considera que “la situació actual precisarà una campanya molt més potent que la prevista inicialment”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa