La 28a edició de la Festa del Vi de Gandesa (30 d’octubre a 1 de novembre) posa a l’abast del consumidor un ampli ventall de productes característics de la zona, alguns dels quals es presenten com a novetat coincidint amb l’efemèride.

Aquest és el cas, per exemple, del celler Frisach de Corbera d’Ebre, que aprofita aquesta edició per a presentar “La Foradada 2014”, un monovarietal de garnatxa blanca, ecològic, que recupera el mètode tradicional en l’elaboració. “Recuperem i reivindiquem l’elaboració ancestral de la Terra Alta, els vins brisats”, explica l’elaborador Francesc Ferré. “Fermenta amb les pells per a extreure al màxim el que pot donar aquesta varietat i acaba amb criança d’un any en dipòsit i les seves lies”, comenta Ferré.

Un vi que destaca per “la rusticitat i l’elegància”, que recorda “un glop del paisatge de la Terra Alta” i amb el qual el celler pretén tornar als orígens i descobrir quin és el potencial de la garnatxa -o vernatxa- blanca.


Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa