VadeVi
La DO Terra Alta presenta els seus vins al mercat europeu
  • CA

Bèlgica, Finlàndia, Suïssa o Alemanya són alguns dels destins on es destaparan vins de la Denominació d’Origen Terra Alta el proper 25 de maig. I és que la DO Terra Alta organitza una masterclass per a professionals d’aquests països per tal de donar a conèixer la seva producció al mercat internacional, i especialment a l’europeu, destinació natural ja dels vins de molts dels cellers que conformen la DO.

La masterclass, que tindrà lloc virtualment, estarà guiada pel Master of Wine Álvaro Ribalta. El barceloní, que ha viscut i treballat a Londres des de l’any 2006, s’ha convertit en el 5è MW de l’estat espanyol, culminant uns estudis que l’han portat a fer carrera dins el món del vi, malgrat haver-se iniciat en l’enginyeria mecànica.

Ribalta guiarà el tast de forma presencial des de la seu de la DO Terra Alta. A l’altra banda, periodistes i prescriptors d’alguns dels mitjans especialitzats més importants com ara Decanter, Vinum o Harpers Wine & Spirit.

Els participants tastaran 6 referències triades especialment pel comitè de tast de la DO Terra Alta i entre les millors valorades a certàmens internacionals, i buscant fer un recorregut pels vins que s’elaboren sota l’empara de la DO, així com a través de les seves varietats més emblemàtiques i el seu passat i evolució.

Aquest acte s’emmarca dins la voluntat de la DO Terra Alta de seguir afermant-se com una denominació d’origen de referència gràcies a uns vins de qualitat que cada any són reconeguts a certàmens de tot el món, en especial, gràcies a la seva varietat emblema, la Garnatxa blanca.

Bona acollida a la campanya de suport a la restauració

La campanya que la DO Terra Alta ha llençat a través de les seves xarxes per tal de donar suport a la restauració, que en el darrer any està passant per moments molt difícils a conseqüència de les restriccions per la crisi del coronavirus, està tenint una molt bona acollida tant pel que fa a la comunitat com a actors de la restauració.

La campanya, que finalitza el proper dilluns dia 24, proposa publicar a les xarxes una foto o vídeo on els #fansDOTerraAlta mostrin el seu suport a la restauració, tot nominant a dos amics per tal de sumar-los al repte i aconseguir així una gran cadena de solidaritat amb el sector. L’acció ha comptat amb el suport de cares popular, alguns d’ells ja participants de la campanya #fansDOTerraAlta, com ara Víctor Amela, Llucià Ferrer, Meritxell Falgueras o Ivan Massagué, protagonista també del darrer espot de la DO Terra Alta.

A més, els participants poden guanyar un dinar o sopar en algun dels restaurants col·laboradors de la DO Terra Alta, que es troben llistats al web de la DO. D’aquesta manera la DO Terra Alta pretén agrair el suport que restauradors i restauradores han donat a la DO al llarg de tots aquests anys.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa