En el marc de la fira Fitur que se celebra aquests dies a Madrid, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, i el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, han presentat Rutes del Vi de Barcelona, projecte impulsat per ambdues dues entitats en col·laboració amb les denominacions d’origen Alella, Pla de Bages i Penedès. L’objectiu: posicionar Barcelona com una destinació enoturística i atreure nous públics a la ciutat i als destins vitivinícoles del territori.

Marín apuntava que el projecte pretén “aprofitar el potencial de la marca Barcelona, que té una fortalesa turística i complementar-la amb un entorn que a només una hora de distància disposa de paisatges meravellosos, espais d’oci i permet gaudir d’un turisme del vi i gastronòmic lligat a la cultura».

En la presentació, la presidenta recordava que des de la Diputació es treballa amb els agents del territori, donant suport i impulsant iniciatives com aquest projecte, “exemple d’un turisme respectuós, sostenible i lligat als ODS“. Aquestes rutes són, segons Marín, molt més que un producte enològic amb projecció internacional ja que conviden a endinsar-se en aquesta Barcelona que, com afirma el lema de la política turística de la Diputació de Barcelona, és molt més.

Per la seva banda, el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha defensat l’aposta de Barcelona pel territori i ha anunciat que «dins de l’estratègia del Consorci per fomentar les sinergies entre la ciutat i el territori aprofitant la marca Barcelona, estem treballant en un Pla integral de l’enoturisme per donar visibilitat al teixit productiu dels nostres cellers que inclou la formació i la restauració, a més d’un seguit d’accions en l’àmbit de l’enogastronomia».

Per Torres «hem de poder aprofitar el posicionament de Barcelona per donar a conèixer tots els sectors que contribueixen a donar identitat al nostre país. El vi i el turisme del vi són grans valors que parlen de territori, de paisatge, de cultura, d’economia, i per això també volem sumar-nos a fer més forta Catalunya com a gran país de vins i posicionar-nos arreu com a marca enoturística potent».

Aquestes rutes estan formades per nombrosos cellers que ofereixen experiències enoturístiques diverses i en diferents idiomes; a més, també hi participen un gran nombre d’allotjaments, restaurants, botigues i empreses d’activitats. Empreses que treballen amb el sector per oferir experiències i productes de gran qualitat, fruit de la seva solera.

Enguany aquest projecte s’ha compartit amb Turisme de Barcelona amb l’objectiu de donar a conèixer l’enoturisme de la Destinació Barcelona i dotar-lo així d’una major atractivitat per a la promoció a l’estranger. Es tracta d’un projecte amb visió internacional, que permet posicionar Barcelona com a destinació enoturística i incorporar un nou producte a la ciutat, ja que a molt poca distància hi ha tres rutes d’enoturisme, fet molt diferencial amb altres ciutats europees. Per tant, és una oportunitat per atreure nous públics a la ciutat, amb un interès enogastronòmic, que puguin visitar cellers i, alhora, gaudir de la ciutat.

Les Rutes del Vi també és un projecte relacionat amb la sostenibilitat, atès que gràcies a l’oferta enoturística d’aquestes rutes, els turistes visiten altres zones fora de la ciutat (descentralització) i, al mateix temps, dinamitzen el sector turístic de les comarques de Barcelona. L’enoturista és una persona que pot visitar la destinació durant tot l’any, que realitza una despesa superior a la mitjana i que cerca productes diferencials, relacionats amb la identitat del territori.

Nou comentari

Comparteix