Aquest divendres 1 d’abril s’ha donat el tret de sortida a un esperat Vívid i tot un ventall d’activitats vinculades amb l’enoturisme a la Costa Brava i l’Empordà. I diem esperat perquè coincidint amb l’estrena ja s’ha penjat el cartell de complet en algunes de les activitats previstes per aquests dies. Un d’ells, l’activitat que s’ha organitzat aquest mateix divendres a la Sala Gaudí de la Pedrera de Barcelona, on una cinquantena de persones han pogut gaudir de l’activitat Maridatge d’emocions, música i vi sota el guiatge de l’empresa Viemocions.

L’espectacle, que van batejar amb el nom de TierRaiz, va unir l’emotivitat de les cançons interpretades per Joaky amb el tast de cinc vins diferents de la Ruta del Vi DO Empordà escollits i presentats pel sommelier Xavier Andreu.

Els cinc vins que es van servir en l’activitat de maridatge de música amb vi empordanès | Zaida Torregrosa
El maridatge d’emocions ha estat conduït per Viemocions | Zaida Torregrosa
La música ha acompanyat aquest maridatge especial empordanès a La Pedrera | Zaida Torregrosa

Vivid, vuit edicions i setanta activitats enguany de nou presencials

La vuitena edició d’aquest esdeveniment, que permetrà gaudir del vi i el territori empordanès a partir d’una setantena d’activitats presencials, s’inicia amb el 70 % de les entrades venudes, amb la qual cosa és l’edició que més participació tindrà i que més entrades anticipades ha venut. La meitat de les activitats programades han exhaurit les entrades o ofereixen les últimes places. Les propostes amb més nivell d’ocupació són els esmorzars de forquilla entre vinyes i els tastos en espais singulars i amb personalitat. 

A causa de l’elevada demanda, diverses propostes han ampliat l’aforament o han programat noves sessions. És el cas del tastos en espais singulars al castell de Quermançó o al monestir de Sant Quirze de Colera, o el tast «Batalla de vins: carinyena versus garnatxa», a Peralada.

La programació d’activitats d’aquesta edició es divideix en cinc categories: esmorzars de forquilla entre vinyes, tastos en espais singulars i tastos amb personalitat, enoturisme actiu a l’aire lliure, maridatges i tiberis i, la darrera, art i vi.

La iniciativa promocional, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, compta amb el suport i la participació del Consell Regulador de la DO Empordà, cellers de la DO Empordà, ajuntaments i empreses turístiques del territori, així com el centenar de membres que integren el Club de Màrqueting de la Ruta del Vi DO Empordà.

Després de les limitacions a causa de la pandèmia dels darrers dos anys, el festival de l’enoturisme a Catalunya recupera el format habitual i oferirà totes les activitats presencials durant el mes d’abril a la Costa Brava. Tot i això, el festival mantindrà algunes mesures aplicades durant la pandèmia, com ara la realització de les activitats a l’aire lliure o la limitació dels aforaments, que majoritàriament van de la desena a la trentena de persones.

En les seves primeres set edicions, el festival ha registrat anualment una mitjana de dos mil participants amb un percentatge d’ocupació al voltant del 90%. Provenen principalment de les comarques gironines (66%) però amb un percentatge significatiu de públic barceloní (34 %). L’organització també destaca l’alt nivell de satisfacció dels participants en el Vívid, ja que més del 95 % dels usuaris fan una valoració «molt bona» o «bona» de la seva participació en el festival. 

Les entrades per a aquesta edició del Vívid es poden comprar a través de la pàgina web del festival.

Nou comentari

Comparteix