VadeVi
Cellers Torres factura 263 milions d’euros el 2015
  • CA

Cellers Torres ha tancat l’exercici 2015 amb un increment de la facturació de 9,7%, arribant fins als 263 milions d’euros. Aquesta millora de la facturació s’ha vist influenciada per un canvi de divises favorable, que no ha repercutit significativament en el resultat d’aquest exercici degut a les assegurances de canvi euro/dòlar preses a finals del 2014. Les exportacions de vi i brandi, que suposen el 72% del total de vendes en valor, han mostrat una correcta evolució a Europa i Àsia. També destaca la bona actuació de les seves filials internacionals de la Xina, Xile i Suècia.

El mercat domèstic, per la seva banda, ha registrat un lleuger creixement del 2% en valor, continuant amb la tendència ascendent dels últims dos anys. Cal destacar el bon comportament de les zones turístiques com Canàries i l’increment de les vendes dels seus vins d’alta gamma, que han augmentat un 12% en valor en comparació amb l’any anterior i s’han concentrat sobretot en el canal de la restauració. Les vendes de brandi a Espanya també han crescut en valor, encara que en menor proporció, en un 4%.

2015 ha estat un any especialment bo per a Miguel Torres Chile, no només per ser la filial que més ha crescut en valor, arribant a una facturació de 23 milions d’euros, sinó per haver dut a terme un dels seus projectes més ambiciosos des que es va fundar el 1979: llançar al mercat el vi Escaleras de Empedrado, un pinot noir procedent de terrasses de pedra pissarra que ha requerit 20 anys de treball i més de 3,6 milions d’euros d’inversió. Torres China, per la seva banda, continua sent la primera filial de Cellers Torres quant a facturació i a nombre de col·laboradors, amb unes vendes que han superat el 2015 els 35 milions d’euros i una plantilla de prop de 300 persones.

La nota negativa ve donada, en part, per mercats com Rússia i Brasil, ja que la devaluació de la seva moneda ha comportat una disminució de la rendibilitat en aquests mercats. No obstant això, el decreixement del mercat rus s’ha vist parcialment compensat amb les vendes de brandi, que situen aquest país entre els principals mercats de brandi de Cellers Torres, després de Mèxic, Espanya i Lituània. Pel que fa al vi, els seus principals mercats són Espanya, el Regne Unit, Xile, el Canadà, la Xina i Suècia, d’un total de 150.

Segons Miguel Torres Maczassek, director general de Cellers Torres: “Tot i que 2015 no ha estat un any fàcil en molts mercats, hem aconseguit créixer en valor i millorar la nostra presència en la restauració, gràcies a l’excel·lent treball realitzat pels nostres 1.400 col·laboradors a tot el món. El nostre principal objectiu pel 2016 és continuar invertint per créixer en valor amb el focus posat en els nostres vins d’alta gamma, destinats a la restauració. I tot això, mantenint la nostra política de sostenibilitat i lluita contra el canvi climàtic”.

Pel que fa a les inversions realitzades el 2015, Cellers Torres ha invertit 16 milions d’euros en global, en línia amb l’any anterior. Cal destacar projectes com la compra de 14 hectàrees de vinya a Ribera del Duero per elaborar un vi d’alta gamma, la fase final de les obres d’adequació del celler de Santa Margarida d’Agulladolç (Penedès), destinat a l’envelliment del cava que sortirà a la llum a finals d’aquest any, i la construcció d’un celler de microvinificacions a Pacs per a la investigació, entre d’altres, de varietats ancestrals. Cellers Torres ha destinat l’11% del total de la inversió a projectes relacionats amb el canvi climàtic, entre ells l’adquisició de la caldera de biomassa del celler de Pacs del Penedès, que fins ara funcionava en la modalitat ESE (Empresa de Serveis Energètics).

Finalment, en l’àmbit de la viticultura, Cellers Torres ha iniciat el 2015 la certificació ecològica de 300 hectàrees de vinya al Penedès, que se sumaran a les 500 hectàrees certificades amb les que ja compta actualment i que faran de la companyia un dels majors viticultors ecològics de l’Estat espanyol.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa