El món del vi sempre s’ha vist com quelcom molt tradicional. Tot just fa uns anys, els tastos i les experiències més enllà d’encetar una ampolla de vi es van començar a fer famoses entre els més curiosos. De l’auge del valor afegit del vi i la clara necessitat de socialitzar una beguda tan arrelada a la cultura catalana neix Vinótico, una empresa que a més de tenir un gran celler amb diferents referències, ven vi per subscripció. El català, Pere Nolla i l’andorrà, Daniel Lorenzo són els dos joves inventors d’aquesta nova manera de beure vi. La seva plataforma no només executa una idea original, sinó que apropa el vi a tots aquells que un dia van pensar que no era la beguda adequada per la falsa creença d’estar lligada a un cert elitisme. Ara, Vinótico fa un pas més per endinsar-se als rebostos de les cases dels consumidors i obre una col·laboració amb els Premis Vinari. Així, la companyia serà la botiga en línia d’aquestes referències guardonades i donarà als clients la possibilitat de degustar els millors vins de Catalunya.
Amb aquesta col·laboració, Vinótico busca donar suport als Premis Vinari i Vadevi. D’aquesta manera, els vins guardonats tindran un lloc dins la plataforma, des d’on qualsevol interessat podrà adquirir aquests elaborats. Així doncs, un cop el pròxim 3 d’octubre es faci la tretzena gala dels Premis Vinari, tots aquells que vulguin guardar al rebost una ampolla d’un vi premiat, ho podran fer a través de Vinótico. No només això, sinó que la mateixa plataforma afegirà al seu exclusiu celler de vins originals i de qualitat, aquelles referències que hagin estat guardonades pel jurat dels Premis Vinari. Una manera més, doncs, d’acostar de totes les maneres possibles, el vi català als consumidors, sense necessitat de moure’s de casa, amb tan sols un clic.

La digitalització del vi
Les subscripcions han anat creixent en pràcticament tots els sectors del teixit empresarial mundial. La digitalització avança a grans passes i facilitar la vida dels usuaris és un dels molts objectius que actualment tenen les companyies. Podria semblar que en un sector tan tradicional i antic com el del vi, les subscripcions tindrien poc sentit, però Vinótico arriba per trencar amb aquesta premissa. El funcionament és senzill: la companyia proposa quatre plans de subscripció, un amb dos vins i tres amb tres. Els consumidors poden triar entre paquets de vins blancs, negres i sorpresa, que poden incloure rosats i algun escumós. Cada mes, els arriba el seu paquet a casa, amb una tria feta pels sommeliers de la plataforma. Així, els subscriptors tasten diferents vins i també poden trobar nous elaborats dels quals no tenien constància.
Paral·lelament a la subscripció, Vinótico també té el seu propi celler digital amb una desena de vins que van canviant. Ara bé, la companyia es basa en la coneixença i el descobriment de vins, per tant, la fidelització dels consumidors va lligada a la seva capacitat de trobar referències originals i no a la compra d’un mateix vi de manera regular. En altres paraules, Vinótico canvia la seva selecció cada mes, la qual cosa provoca més rotació i estén el ventall de possibilitats de tria de cara al consumidor. Aquesta innovadora fórmula permet descobrir nous vins i conèixer de ple tot el que es fa en el sector vitivinícola. En definitiva, una idea revolucionària que aporta una visió més moderna i digital del vi, cosa que l’acosta més a aquestes noves generacions que un dia es van perdre entre els aires d’esnobisme i tradicionalitat del sector.