VadeVi
Hong Kong, la porta d’entrada al mercat asiàtic pels vins catalans

El mercat asiàtic és un punt d’interès pel sector vitivinícola català. Fa temps que moltes de les empreses de vins i escumosos de Catalunya busquen la manera d’incidir a l’Àsia i vendre els seus productes a la població. L’arribada a aquest mercat és molt complicada sense intermediaris, ja que la seva grandària impossibilita poder arribar a tothom. És per això, que Hong Kong s’ha convertit en la porta d’entrada a aquest continent. Gràcies a la naturalesa del país, que és un dels centres de negocis i financers del món, es fa molt més senzill per a les empreses introduir-se al mercat de l’Àsia. “Hong Kong té una sèrie d’avantatges competitius en el mercat asiàtic que el converteixen en un aliat perfecte on crear connexions”, explica Judit Padrós, representant de HKTDC a l’estat espanyol i Portugal, una empresa publicoprivada de Hong Kong amb més d’una cinquantena de seus per tot el món que té per objectiu crear connexions mercantils amb el país asiàtic.

En el marc de la Barcelona Wine Week (BWW) Padrós i la seva companya Ariadna Casasús han volgut demostrar que l’arribada dels vins catalans -i també espanyols- a la Xina no és tan difícil com es pot veure des de fora. La realitat del continent asiàtic és més oberta del que creuen alguns cellers i gràcies a institucions com HKTDC es fa possible la relació amb distribuïdors dins de l’Àsia. Si bé és cert, però, la professional assegura que per arribar a tot el continent cal començar per un lloc estratègic i aquest és Hong Kong. En aquest sentit, les autoritats xineses i d’altres països de l’Àsia han nomenat Hong Kong “el hub financer del mercat asiàtic”, tal com comenta l’experta. Per això, doncs, l’entrada a aquest país pot significar l’arribada a qualsevol part del continent que tant valor està guanyant en els últims anys.

Subjectant una copa de vi blanc | Marko Milivojevic, Pixinio

Actualment, Hong Kong compte amb al voltant de 1.400 restaurants, 70 dels quals tenen estrella Michelin i 600 bars. Aquesta àmplia oferta de restauració aposta per la diversitat i, per tant, estan molt oberts a acollir nous productes, com per exemple el vi català. A més, les polítiques de zero impostos del país fan encara més atractiva l’entrada de nous productes, ja que el risc és minimitza per als cellers que volen exportar. “Moltes vegades només cal invertir en una persona al país que parli amb distribuïdors i representi la marca”, concreta Padrós, que afegeix que en molts casos es pot arribar a atraure molt més públic d’aquesta manera i no amb l’obertura d’una seu de la companyia al país. Pel que fa als gustos d’aquests possibles consumidors, Padrós assegura que segueixen les tendències actuals, però que tenen certa debilitat pels vins d’alta gamma, orgànics i negres: “És un mercat que busca molt el producte personalitzat”, recorda l’experta, que confirma que els tractes individuals amb les empreses poden fer guanyar punts.

França, l’etern rival

França està molt ben posicionada a Hong Kong, ja que van ser els primers de veure el potencial d’aquest país com a clau d’entrada al mercat asiàtic. És per això, que els vins i xampanys francesos aglutinen la majoria de les exportacions a Hong Kong, i també al mercat asiàtic. Fins a un 60% de les importacions del mercat provenen de França. Per altra banda, Itàlia es troba en segona posició, però cada vegada guanya més terreny, ja que el seu projecte de venda està molt definit, segons comenten les expertes de HKTDC. L’estat espanyol, en canvi, no té tanta bona fama a Hong Kong. Tot i que és el tercer mercat exportador tant en volum com en valor, la diferència de preu amb els italians o els francesos és molt elevada. Les expertes asseguren que dominar Hong Kong es tradueix en domina la Xina i segons Padrós el país “és la Xina per a principiants”, per això conclou que “és evident que hi ha una oportunitat que cal aprofitar“.

Més notícies
Notícia: Cyril Vermeulen (El Celler de Can Roca) és el Millor Sommelier de Catalunya 2025
Comparteix
Anna Casabona, del celler Juvé & Camps i la consultora, Chus Brion han quedat segona i tercera classificades, respectivament
Notícia: Lacrima Terrae, una lluita per reconnectar cellers i consumidors
Comparteix
Fugir dels tecnicismes i perdre la por a les generalitzacions són algunes de les iniciatives que permetran als productors aconseguir arribar a un major nombre de clients
Notícia: La temuda pujada aranzelària de Trump es cola a la Barcelona Wine Week
Comparteix
El president de l'esdeveniment vitivinícola, Javier Pagés, reconeix que ha crescut la "preocupació" dins del sector, però que cal "esperar" als detalls de les noves polítiques aranzelàries
Notícia: Vi blanc: una moda efímera o el futur del consum
Comparteix
Des del canvi climàtic, a la importància que li dona el consumidor a la graduació alcohòlica, passant per la frescor i la facilitat, els blancs són cada vegada més famosos

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa