El vestit, la imatge i, en definitiva, l’estètica d’una ampolla de vi és un dels factors determinants de compra segons confirmen diversos estudis. I és cert que aquesta tendència va acompanyada d’un increment en l’atenció i professionalització, per part dels cellers elaboradors, de com el vi arriba al consumidor des del punt de vista estètic. Enguany, els Premis Vinari han rebut més candidatures que mai per competir en aquesta categoria, que ha tingut un jurat especialitzat a l’hora de fer-ne la selecció de finalistes i guanyador. Hi eren Jan Cargol, dissenyador gràfic; Francesc Mestre, director de l’agència creativa Futerri; Pere Pagà, propietari de l’agència creativa Pagà Disseny; Jordi Play, fotoperiodista i Joan Sánchez, director de l’agència creativa Disenius.
Les seves valoracions i puntuacions han col·locat en primera posició del podi la col·lecció Vinerel·les, d’Altavins Viticultors, un projecte amb denominació d’origen Terra Alta.

El projecte més personal de Joan Arrufí
Vinerel·les és el projecte més personal del propietari del celler Altavins Viticultors Joan Arrufí. Es tracta d’una col·lecció de cinc vins monovarietals que neixen de vinyes velles de la propietat: Garnatxa Peluda, Brisat Garnatxa Blanca, Carinyena, Garnatxa Blanca i Macabeu. Tot plegat, expliquen els impulsors, amb l’objectiu d’explicar la tipicitat de cada terrer, varietat, clima i alçada.
El disseny és obra de Bulldog Studio, estudi creatiu de disseny gràfic especialitzat en packaging i branding, i focalitzat en begudes i producte gurmet. El treball final juga amb les notes personals que el mateix Arrufí pren sobre els seus vins. Com si es tractés d’un full de la seva personal llibreta, cada etiqueta està feta amb la seva grafia, deixant un espai perquè el consumidor pugui fer també les seves anotacions. Fins i tot, el vi incorpora un llapis lligat a l’ampolla.
Imatge premiada en diverses ocasions
El Vinari a la millor etiqueta se suma a altres reconeixements obtinguts per aquesta línia de vins d’autor Vinerel·les. D’una banda, el Pentaward d’Or 2023 en la categoria de Begudes, Línia de Vins, guardó que el va distingir entre nou finalistes d’entre més de 2.000 projectes de 60 països i, de l’altra, el Premi Laus de Bronze rebut també el passat any.
