VadeVi
Turisme de Barcelona s’alia amb els Premis Vinari per promocionar el turisme del vi
  • CA

Turisme de Barcelona, entitat oficial de promoció i dinamització de l’oferta turística, cultural i comercial de la capital catalana i el seu entorn, està fomentant sinergies entre la ciutat i el territori vitivinícola català. I donant seguiment a una de les seves línies estratègiques actuals de promocionar experiències i activitats vinculades a l’enoturisme, està teixint diverses aliances per fer possible aquest objectiu amb diversos agents del territori.

Una d’aquestes aliances és amb els Premis Vinari, amb qui s’ha acordat una col·laboració per poder premiar, coincidint amb la novena edició del concurs, una iniciativa enoturística singular que representi i doni visibilitat al potencial d’aquest sector a Catalunya. Així, el proper divendres 8 d’octubre, durant la Gala de Tardor, es donarà a conèixer quina entitat s’enduu el reconeixement per la seva trajectòria en aquest àmbit.

Barcelona és una marca turística d’alt nivell, i hem de poder aprofitar aquest posicionament per donar a conèixer tots els sectors que contribueixen a donar identitat al nostre país”, comenten des de l’entitat. I afegeixen: “El vi i el turisme del vi són grans valors que parlen de territori, de paisatge, de cultura, d’economia, i per això també volem sumar-nos a fer més forta Catalunya com a gran país de vins i posicionar-nos arreu com a marca enoturística potent”.

“Dotar la marca Barcelona de nous atributs associats a la cultura del vi a fi d’ampliar l’experiència turística de Barcelona cap a la regió vitivinícola propera és una de les missions que s’ha marcat el consorci promotor”. Per això, afegeixen, “l’entitat dona suport a aquelles iniciatives adreçades a la promoció dels vins catalans amb l’objectiu d’impulsar i facilitar la projecció  dels sector vinícola català i dels seus vins, a fi de contribuir a la seva competitivitat i potenciar el consum dels vins del Principat”, conclouen.

Activitats enoturístiques a Catalunya | Turisme de Barcelona

Cultura i gastronomia, principals atraccions pel turista a la ciutat

L’oferta cultural i la gastronomia son els principals motius que porten els turistes a visitar una destinació. Prop del 15% de les visites estan motivades per la gastronomia, una tendència en creixement any rere any. A Barcelona ciutat, la restauració té una valoració de 8,4 per part dels visitants, essent l’experiència gastronòmica allò que té una millor percepció. I a més a més, el 45,1% de la despesa turística durant l’estada es dedica a menjar i beure.

Actualment, Turisme de Barcelona disposa del Punt d’Informació d’Enoturisme i Vins al Mirador de Colom, un espai de difusió, promoció i venda de serveis relacionats amb l’enologia i la cultura del vi i el cava de les comarques de Barcelona, on comercialitza més de 70 referències diferents de les Denominacions d’Origen de Barcelona. A més, col·labora amb els cellers i entitats per promoure i donar projecció al vi català i els seus cellers a través de les diferents activitats i accions del programa Barcelona Food&Wine. Aquest és l’enllaç a les diverses propostes i experiències enoturístiques de l’entitat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa