
!--akiadsense-->
Pla de Pey Garnatxa Blanca 2016
100% Garnatxa blanca
10 mesos de criança en bótes de 600 l
Celler Vins del Tros (DO Terra Alta)
Preu aprox.: 72 euros
Tel.: 605 096 447
Mail: info@vinsdeltros.com
Web: http://www.vinsdeltros.com/
El Pla de Pey és un vi que s’elabora amb els raïms de garnatxa blanca procedents de la finca del mateix nom, plantada l’any 1941. És una de les finques més velles de la Terra Alta. Després d’estar temps abandonada va ser recuperada pel Josep Arrufat i el Joan Ramon Bada. Aquesta finca d’1,2 hectàrees, està situada al sud-oest de la població de Vilalba dels Arcs, al començament de la Serra de les Gaetes a una alçada de 480 m sobre el nivell del mar.
De seguida que van recuperar la finca i en van veure el seu potencial ja es van plantejar fer-ne un vi molt especial. L’anyada 2016 aquesta finca, de sòl argilós i calcari, amb molta presència de pedres de “cala”. es va veremar a ma a principis de setembre. Després de la fermentació i d’una criança de 10 mesos en bótes de roure de 600 litres es va embotellar a principis de juliol del 2017 en un dia flor i de lluna minvant. Al vi, ja embotellat, se li va donar un afinat en ampolla de 6 mesos. N’hi ha una producció total de 1.000 ampolles.
El Pla de Pey és un vi que servit a la copa presenta un color groc intens amb reflexes daurats. Net i brillant. Deixa una bona llàgrima, d’evolució lenta a la copa.
En nas és un vi que cal dedicar-li temps i deixar que desplegui tot el seu conjunt d’aromes. Presenta aromes de fruites madures que ens recorden les fruites d’estius, sobretot préssec i albercoc, acompanyades de notes cítriques, d’aranja, i lleugeres notes balsàmiques amb algun toc especiat, sobre un fons d’aromes provinents de la seva criança en bóta, que arrodoneix el conjunt aromàtic.
En boca té una entrada voluminosa, amb un tacte càlid i una extraordinària acidesa, que li aporta frescor. Té un pas de boca on marca corpulència, salinitat, de textura untuosa i caràcter afruitat, sempre amb presencia de notes balsàmiques i d’espècies dolces provinents de la seva criança. Final llarg i lleugerament amargós.
És un vi que porta la garnatxa blanca a la seva màxima expressió dins d’un estil d’elaboració clàssic. Tremendament gastronòmic, més enllà d’acompanyar bé la cuina del peix i marisc, té els atributs necessaris per acompanyar plats de carns blanques i aus. Fins i tot es pot relacionar molt bé amb certes carns vermelles, com el xai o la vedella, si està tallada prima. Extraordinari amb salses on la mantega o el formatge en sigui la protagonista. Acompanya especialment bé els plats de pasta amb salses potents, tipus carbonara o ragús de carn. Amb una lasanya casolana, de les que fan les ‘mammas” italianes, forma un conjunt de festa major. També amb una graellada de verdures.