VadeVi
‘Priorat Explained’ supera el primer any amb il·lusió i nous plans de futur
  • CA

Priorat Explained, el projecte que vol dur la comarca arreu del món, ha complert un any, i ho fa amb tota la il·lusió per la feina feta però també pels seus plans de futur. El sommelier Diego Tamburini, que va tenir la idea de crear aquesta plataforma multicanal de difusió del vi, la història i la cultura del Priorat, ha conversat amb ‘Vadevi’ i ha explicat d’on va sorgir. Tamburini és italià, i al seu país “hi ha una pàgina que s’havia convertit en un mitjà d’informació per a tot el país que feia això, contingut diferent, anant més enllà i sent més com un canal de televisió, amb entrevistes, talk shows, reportatges…”. Això va fer que l’Albert Blay i ell es plantegessin replicar-ho al Priorat. Així va començar tot plegat, des de bon principi en dos idiomes –català i anglès– perquè puguin ser “gaudits per un públic local i també un públic internacional”.

Avui en dia, reconeix, les xarxes demanen “continguts més accessibles”, però ells volen “explicar les seves experiències als cellers; entrevistes amb enòlegs, viticultors, pagesos…”. “No volem fer vídeos curts per agafar likes, declara, sinó que la seva idea és molt diferent. Un bon exemple d’això són els uns continguts exclusius en anglès on l’Albert fa “petites classes sobre temes genèrics de la comarca” i, també, la inclusió de la la gastronomia i els maridatges. A principis d’aquest any, per si fos poc, la Gemma Miró, microbiòloga i enòloga, també es va sumar al projecte amb un perfil molt més tècnic per aportar continguts en aquest sentit.

Tamburini, Blay i Miró al Priorat, la terra que expliquen a tot el món amb el seu projecte | Priorat Explained
Tamburini, Blay i Miró al Priorat, la terra que expliquen a tot el món amb el seu projecte | Priorat Explained

Arribats a aquest punt, però, Tamburini també reconeix alguns problemes de viabilitat. “A nivell de comunicació”, explica, “volem fer aquests continguts per a tothom, no només per als cellers grans que ja són coneguts”. El seu desig, remarca, “és parlar dels petits, que són el 80% dels cellers, que són de gestió familiar, que sovint fan 2.000 o 3.000 ampolles i que ni tan sols és la seva feina principal”. Això, és clar, també fa que no tinguin interès en pagar per ser promocionats. Així doncs, Priorat Explained ha decidit fer-ho de franc, tot i els lògics inconvenients que pugui tenir des del punt de vista econòmic.

“Si ho féssim a tota Catalunya no seria un problema, però aquí hi ha 160 cellers i la majoria són petits, però això és el que ho fa bonic, el que ho fa diferent”, diu Tamburini. Una de les solucions, ara que estan “acabant de muntar l’empresa”, és començar a fer tasts i petits cursos de formació per poder compartir tota la informació dels vídeos en persona, i començaran després de l’estiu. “Aquesta serà la feina d’aquest segon any”, rebla, “una segona feina per a tothom”, ja que cap dels tres es dedica en exclusiva a Priorat Explained.

A més d’això, Tamburini explica que és entrar en el negoci dels touroperadors. Ja n’han parlat, diu, però amb la pandèmia de Covid-19 tot està anant força més lent del que seria normal. Tot i això, pensen en fer paquets enoturístics en un futur proper, amb clients nacionals i internacionals. Un projecte, doncs, que ha arrencat amb força i que, malgrat les dificultats que pugui haver experimentat, té tota la intenció de créixer i fer-se més present per més canals per dur el Priorat, la seva història, els seus cellers i els seus vins a tants racons del món com pugui.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa