VadeVi
“Slow Turisme”, una nova manera de promocionar els vins i cellers del Bages

Ens trobem amb el Dani Casas i la Carme Cruz al celler cooperatiu d’Artés, Artium, just al mateix lloc -i així ho expliquen els protagonistes- on tot va començar. Només iniciar la conversa es defineixen com un projecte que va començar per donar a conèixer la seva comarca, el Bages, i que es defineix a través d’una oferta enoturística, com el seu nom indica, pausada. “Si la vinya triga quatre o cinc anys per donar fruit, no poden explicar aquesta història en 10 minuts”, apunta en Dani.

La Carme, guiant un tast de vins | cedida

Un any i escaig de vida, i segueixen creixent

Slow turisme, com dèiem, va néixer a Artium, ja que eren clients habituals dels diferents bars de vins del Bages i de totes les activitats que s’organitzaven al voltant del món del vi, i des del celler d’Artium els van proposar organitzar alguna activitat. Com a estrena, van convocar una sortida fotogràfica a la vinya amb esmorzar, ja que el Dani es considera un amant de la fotografia. Va ser un èxit que de fet continuen oferint regularment un cop a cada estació.

A partir d’aquí, diferents cellers de la comarca, fins i tot la mateixa Denominació d’Origen local els van demanar d’organitzar activitats, adaptant-se a cadascun d’ells, i això encara els va engrescar més. Ara, superat el primer any i escaig de vida, segueixen creixent amb múltiples activitats que els encarreguen o bé els cellers o bé el públic final, com per exemple sortir a veure les llàgrimes de Sant Llorenç al celler Sant Miquel d’Oló.

Expliquen que el fet que sigui un hobby, que mantenen les seves respectives feines i no en depenen per guanyar-se la vida, els permet posar preus populars i difondre al màxim la cultura vitivinícola de la seva comarca. De fet, ho estan aconseguint, ja que fins i tot participen en les convocatòries persones de fora del Bages, que de fet, confessen, és un dels seus objectius: atraure gent d’arreu del territori català perquè conegui el Bages.

Una passejada entre vinyes, organitzada per ‘Slow Turisme’ | cedida

El seu principal reclam -comenta la Carme- és la proximitat que transmeten als seus clients, cosa que provoca que la gent marxi amb la sensació d’haver fet una trobada d’amics, no pas amb la sensació que han anat amb un guia, els ha fet l’activitat i ja està. De fet, tenen clar que la prova del seu èxit és que un percentatge molt elevat dels clients que participen en les seves activitats acaben repetint.

Contactar amb ells és fàcil. Se’ls pot localitzar a través de les xarxes socials -Instagram-, la seva pròpia pàgina web o diferents portals com la pàgina web de la ruta del vi del Bages. A més a més, tenen un grup de whatsapp, on també publiquen i comparteixen totes les activitats.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Josep a setembre 03, 2024 | 13:25
    Josep setembre 03, 2024 | 13:25
    Moltes felicitats per aquest gran projecte!! Gaudim molt cada cop que venim.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa