VadeVi
El Vivid tanca edició amb bones xifres d’assistència i satisfacció general
  • CA

Més de dues mil persones han participat enguany al Vivid en alguna de la setantena d’activitats de i amb vi que s’han programat durant tot el mes d’abril i el primer cap de setmana de maig en terres empordaneses. Així, malgrat les inclemències meteorològiques d’alguns caps de setmana d’abril, l’ocupació s’hauria situat per damunt del 85%, xifra que representa el segon percentatge més alt de totes les edicions del festival de l’enoturisme a l’Empordà.

Segons informen els organitzadors, prop de la meitat de les propostes celebrades van exhaurir les entrades, i una vintena de les activitats van haver de programar noves sessions o, fins i tot, ampliar l’aforament per poder acollir l’elevada demanda. Una de les activitats que han destacat més han estat els “esmorzars de forquilla entre vinyes”, els tastos en espais singulars i els tastos amb personalitat, que pràcticament van exhaurir les places disponibles. També cal destacar el creixement de “La mostra del vi de Roses”, que ha reunit més de 700 participants.

Segons una enquesta encarregada pel Patronat de Turisme entre els usuaris del Vívid, el 69% dels enoturistes procedien de les comarques gironines, malgrat enguany el festival ha recuperat el nivell d’espectadors de les comarques de Barcelona, que s’havia reduït els darrers anys a causa de la pandèmia. En total s’han registrat participants de més de cent vint localitats catalanes. La mateixa enquesta va recollir el grau de satisfacció del públic assistent. El 87 % va valorar com a «molt bona» l’activitat (la millor valoració possible), l’11%, com a «bona» i només el 2 % com a «normal».

L’informe de valoració també recull que tres de cada quatre participants van manifestar haver-se quedat a dinar o sopar a la zona, i un de cada quatre usuaris confirmava haver pernoctat a la Costa Brava amb motiu de la seva participació a l’esdeveniment. Aquestes dades posen de manifest l’impacte econòmic que el Vívid genera en altres sectors com la restauració i l’hostaleria de les comarques gironines, i la contribució del festival a la desestacionalització el turisme.

El Festival, impulsat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, compta amb el suport i la participació del Consell Regulador de la DO Empordà, cellers de la DO Empordà, ajuntaments i empreses turístiques del territori, així com del centenar de membres que integren el club de màrqueting de la Ruta del Vi DO Empordà.

Els cellers recuperen visitants

Segons l’informe de les dades de control de visitants que el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona du a terme anualment entre els cellers associats a la Ruta del Vi DO Empordà, des de l’any 2014 (en què hi havia 24 cellers associats) fins l’exercici 2021 (amb 32 cellers) hi hagut un creixement del 33,81 % del nombre de visitants als cellers que treballen en enoturisme a la Costa Brava.

S’ha de remarcar que en els primers cinc anys, entre el 2014 i el 2019, el creixement va situar-se en el 58,56 %, però amb la irrupció de la crisi sanitària de la COVID19, es va aturar el creixement i, entre els anys 2019 i 2021, va caure un 15,61 %.

Pel que fa a l’evolució per mesos de visitants als cellers s’observa una estacionalitat relacionada amb els períodes de vacances de l’estiu –en què la Costa Brava rep el major nombre de turistes–, Setmana Santa i festivitats com ara la Pasqua Granada, la Festa Nacional d’Espanya, Tots Sants, Dia de la Constitució i la Puríssima. Alhora, es pot atribuir al festival Vívid el repunt de visitants registrat al mes d’abril. Cal destacar que la destinació acull enoturistes durant tot l’any i que l’enoturisme fomenta la disseminació turística.

Pel que fa a la procedència dels visitants als cellers en els darrers cinc anys, es constata que l’any 2017, el 62 % dels visitants procedien de Catalunya, mentre que un 38 % de visitants eren estrangers. Durant els anys 2018 i 2019, la presència de públic català va créixer 2 punts en detriment del públic internacional. L’any 2020, primer any de pandèmia, el públic català representava 8 de cada 10 visites als cellers empordanesos. L’any 2021, els catalans representaven el 76 % dels visitants i els visitants estrangers se situaven en el 24 %. Aquesta evolució indica que s’estan tornant a normalitzar els valors anteriors a la pandèmia.

Pel que fa a la procedència de l’enoturista internacional, destaca que els francesos són els que més visiten cellers empordanesos, seguits pels neerlandesos, els belgues i els alemanys. El percentatge de visitants internacionals ha pujat cinc punts entre el 2020 i el 2021, i se situa en el 24 %.

Finalment, l’informe sobre les dades de control de visitants dels cellers associats a la Ruta del Vi DO Empordà recull que la despesa de l’enoturista creix anualment des de l’any 2014. Actualment, la despesa mitjana per visitant se situa en 41,14 euros, import que dobla la despesa de fa set anys.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa