VadeVi
Raimat treu al mercat el primer godello català

El celler Raimat ha tret al mercat el seu primer vi ecològic 100% godello, Raimat Godello Ecològic 2023, que també és el primer que embotella aquesta varietat tradicional gallega a Catalunya. Es tracta d’un vi blanc que s’elabora amb raïm seleccionat i procedent de les vinyes ecològiques de Raimat a Lleida, on el celler va plantar ceps de godello l’any 2003.

Durant aquests prop de 22 anys, i en col·laboració amb l‘Incavi, s’ha estudiat l’evolució dels vins d’aquesta varietat als sòls i clima de Raimat. Aquest treball va permetre inscriure la varietat a la DO Costers del Segre l’any 2014, malgrat que a Catalunya, el cultiu de godello és una raresa. Raimat justifica que hi va apostar basant-se en les semblances entre la seva zona d’origen i la de Lleida: “un clima extrem, amb un marcat contrast tèrmic entre el dia i la nit, poca influència marítima, i sòls pobres”. Els resultats de tots aquests anys de recerca “confirmen l’excel·lent adaptació del godello, convertint-lo en un vi únic i amb una personalitat pròpia molt marcada”, expliquen des del celler.

El nou vi de godello del celler de Lleida | Foto: Raimat

Un vi versàtil, aromàtic i fresc

Raimat Godello Ecològic 2023 és segons l’enòleg de Raimat Carles Escolar “un vi molt versàtil, capaç de maridar amb un ventall molt ampli de diferents tipus de menjar, així com un vi aromàticament fresc i amb certa estructura al paladar, obtinguda a partir d’una lleugera criança en botes de 500L d’una part del vi que li aporta encara més complexitat i versatilitat”.

Amb les vinyes certificades com a 100% ecològiques, Raimat aposta des de fa anys per mesures que puguin mitigar l’impacte mediambiental del celler. A les vinyes, segons la marca, no s’utilitzen herbicides ni s’hi fan accions mecàniques que remoguin els sòls. A més, s’hi apliquen mesures innovadores com el mulching, que consisteix a dipositar matèria vegetal o un altre material triturat (closques de nous o ametlles, per exemple) sota els ceps per evitar l’evaporació de l’aigua en el sòl i ajudar a l’oxigenació, actuant de para-sol. També utilitzen cobertes vegetals en el sòl per contribuir a regenerar-lo, fixar-lo, reduir l’erosió i millorar la infiltració de l’aigua de pluja.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa