Pollard Yard és una de les zones més sorprenents de Manchester (Anglaterra). Aquest descampat ple de contenidors de vaixell ha estat reconvertit en un dels pols d’atracció de les indústries creatives i culturals de la ciutat, amb estudis, petites empreses, artistes i altres projectes creixent en aquest entorn tan peculiar. En un d’aquests contenidors Jérôme Boullier va obrir, el passat 29 de gener, el petit bar ‘Le Social’, basat en els productes de qualitat i que té, d’entrada, una petita representació catalana.

Pensat per a amants del bon menjar i el bon vi, l’establiment, amb una carta que anirà canviant periòdicament, vol oferir una experiència basada no només en la qualitat sinó en el valor afegit dels productes que ofereix, com ara la tradició i la identitat culturals d’on provenen. A més, pel que fa als vins, la majoria són orgànics i biodinàmics.

Le Social
Le Social

De fet, el bar és una extensió pels dissabtes del que ja és la botiga de vins i alimentació ‘Le Social’, que ofereix una varietat considerable tant pel que fa als estils com a les butxaques a qui poden interessar. A més dels vins, com hem vist, també tenen menjar per maridar-los i, de la mateixa manera, també provenen de productors independents i responsables.

La majoria, de productes, tant pel que fa als vins com al menjar, són d’origen francès, italià o de l’estat espanyol, on el País Basc i Catalunya tenen una importància destacable. Si bé en aquests moments no hi ha cap vi català a la carta, sí que hi ha dos vermuts, el Negre Clàssic i el Blanc Reserva de Padró. Entre els aliments per acompanyar les begudes, a més, també hi ha patates fregides Espinaler, sardines en oli d’oliva de la mateixa empresa del Maresme i ametlles salades de Les Garrigues. Una petita selecció de productes del nostre país que, en el futur, podria incloure altres vins i menjars, com a part de la rotació de la carta.

L’objectiu de ‘Le Social’ és mostrar de manera representativa i inclusiva el món del vi i tot el que l’envolta, treballant amb petits productors que tinguin la sostenibilitat entre els seus objectius. Un espai dedicat a l’experiència, la intimitat i el descobriment. És per això, també, que aquest mes es posa en marxa ‘Le Social’s Tasting Room’, un espai on no només es faran tasts sinó també tallers i altres esdeveniments com mostres d’art, per exemple. Tot un projecte per a paladars selectes que, de bon principi, compta amb una representació menuda del nostre país però que, qui sap, podria créixer.

Nou comentari

Comparteix