VadeVi
Gemma Martínez (De Muller): “El nostre vermut entusiasma els estrangers”
  • CA

Gemma Martínez ensenya l'ampolla del vermut guanyador

Gemma Martínez ensenya l’ampolla del vermut guanyador | De Muller

– El jurat va triar l’Iris Rojo com el millor vermut negre dels Premis Vinari 2017. Què significa aquest reconeixement per a vosaltres?

– El reconeixement és el resultat d’una feina ben feta durant generacions, i ens omple d’orgull que aquest Vermut Rojo Iris, amb tants anys d’història, sigui reconegut en aquest certamen que cada cop té més repercussió a nivell nacional i internacional.

– El Premi ha generat impacte a nivell de vendes?

– Notem alguna cosa en quant a vendes, però sobretot un creixent interès pel producte, que també sabem ve donat en part al fet que el vermut està de moda. Qui ha confiat en els nostres vermuts continua fent-ho, saben apreciar un bon producte hagi estat premiat o no.

– Ha ajudat a reforçar la vostra marca com a elaboradors de vermut?

– Creiem que si, molta gent només coneixia un parell de maques elaboradores de la zona, i el fet de guanyar el premi ens ha donat visibilitat. Hem fet un pas endavant per a ser dels capdavanters dins la marca Vermut de Reus.

– Expliqueu que des del 1850 el Vermut Iris s’ha fet seguint la mateixa fórmula. Per què vau decidir reprendre aquesta tradició?

– Ens va motivar la necessitat d’ocupat un buit que hi havia entre tants vins, licors i aiguardents. I ara, s’ha anat fent una beguda tan important i necessària que ens permet parlar de Reus com el bressol del vermut a l’Estat espanyol.

– Actualment feu l’Iris Blanco, Dorado, Rojo i el Reserva. Us heu plantejat crear nous productes o el projecte contempla un vermut de cada estil?

– Ara per ara ens volem centrar en oferir un bon producte, i actualment, amb aquests quatre, creiem que és suficient. De fet, tampoc fa tants anys, que fem el Reserva…

– En tot cas, els vermuts només són una de les apostes del vostre negoci, que també fa vins i és proveïdor del Vaticà del reconegut vi de missa. Tot plegat, són projectes complementaris o se us identifica més amb un producte que altre?

– El nostre producte insígnia és el vi de missa, i creiem que continuarà sent-ho per molts anys més. El cert és que el nom de De Muller està molt associat al Vaticà, i se’ns coneix més a nivell mundial per aquest vi que pel vermut.

– El vostre mercat és més local o d’exportació? Amb quins països treballeu?

– El nostre mercat està dividit al 50% per igual entre el nacional i l’exportació, i treballem en països dels cinc continents, entre els quals, Nova Zelanda, Austràlia, Nord-Amèrica, Turquia…

– Què us diuen a l’estranger del vostre vermut? El prenen, com fem a Catalunya, com aperitiu?

– A l’estranger estan entusiasmats amb el nostre vermut, està on fire“> com dirien ells. El cert és que comença a haver-hi seguidors molt fidels, però el concepte de “fer un vermut” encara no està arrelat. El que sí s’utilitza molt és per l’elaboració de cóctels, on si que és molt popular.

– Com veieu la situació actual del sector vermuter?

– Els responsables del celler, tan del mercat nacional com els d’exportació, coincideixen en què és un sector a l’alça, que cada cop va a més. I ja fa anys que s’està notant aquest augment.

Creieu que el vermut és gastronòmic i, a part dels tradicionals aperitius, permet fer bons maridatges?

És un producte que pot perfectament formar part de l’elaboració dels àpats, aportant tocs dolços i a la vegada amargs molt interessants.

– Com el recomaneu consumir: sol, amb gel, amb taronja o llimona…?

– Sol, de nevera, i amb bona companyia!

Els Premis Vinari dels vermuts catalans del 2018 tenen ara les inscripcions obertes. Trobareu tota la informació seguint aquest enllaç.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa