‘Reus. Ciutat amb geni’ és la nova marca turística de la capital del Baix Camp

Substitueix la vigent «Visit Reus», que ha estat activa durant els darrers quatre anys

Cartell promocional 'Reus, una escapada genial'

Cartell promocional “Reus, una escapada genial”

Després de diverses temporades amb la marca «Visit Reus», l’Agència de Promoció de Ciutat presenta una nova marca turística de ciutat. Tal com ha explicat en roda de premsa la regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, “s’han establert els atributs de Reus com a destinació turística i s’han identificat els seus recursos més destacats i més diferenciadors com el modernisme, vinculació amb Gaudí, cultura, patrimoni i tradicions, comerç i serveis, vermut i denominacions d’origen de qualitat, proximitat a costa i muntanya, porta d’entrada a la Costa Daurada i al país del vi”.

Tenint en compte aquests atributs, Reus es defineix com a joia modernista, ciutat de Gaudí, que permet segir les empremtes del geni i descobrir el vermut, mentre el visitant pot gaudir amb tranquil·litat de les compres, la cultura i la gastronomia. D’aquest procés de treball, neix la marca «Reus. Ciutat amb geni ». La nova marca de ciutat per tant es fonamenta en 5 conceptes:

  • Singular. Recull el caracter singular de Reus, allò que fa diferent i única l’oferta turística de la ciutat
  • Autèntica. Permet identificar la ciutat amb el conjunt de valors reals que caracteritzen Reus
  • Memorable. L’objectiu és que la identitat i els valors de ciutat siguin recordats
  • Integradora i inclusiva. No es tan sols una marca turística, sinó que també va dirigida als ciutadans de Reus i a les entitats, emprese del sector comercial i de serveis, restauració i hostaleria, etc…
  • Global. La imatge de la marca va més enllà de un logotip o un claim atractius.

I el nou claim “Reus. Ciutat amb geni” vol transmetre:

  • Idea de ciutat amb personalitat i creativa
  • Ciutat singular i única, amb caràcter
  • Ciutat inspiradora (d’artistes, com a l’època del Modernisme, productors de vermut, creadors d diferents disciplines…)
  • Que l’estada a Reus és una gran experiència de visita, de la que un s’emporta un bon record,

Campanya publicitària inspiracional

Com a primera acció de marca, i amb motiu del període de vacances de Setmana Santa, el divendres 26 de març s’iniciarà la campanya de comunicació “Reus, una escapada genial”, una campanya de dsetinació inspiracional, què inclou anuncis a xarxes socials, premsa, mitjans digitals, ràdio principalment. La campanya va dirigida a públic de proximitat, al que passa les seves vacances a la Costa Daurada i Terres de l’Ebre, així com al mercat de la demarcació Barcelona i Lleida.

L’eina principal de promoció, serà un espot de 30 segons, en el que els protagonistes són una parella en escapada a la ciutat de Reus, descobrint dels principals atractius turístics de la ciutat: el patrimoni modernista, el Gaudí Centre, les compres, el vermut i la gastronomia. La locució de l’espot i de la falca de ràdio ha estat realtizada pel músic i cantant Joan Dausà. Està previst que properament es realitzin altres accions de promoció que desplegaran altres imatges de campanya, amb la mateixa parella gaudint de l’oferta turística de la ciutat en diferents àmbits.

Aquesta és la primera fase d’una estratègia de comunicació més àmplia que l’Agència Reus Promoció desenvoluparà al llarg d’aquest any per promoure les escapades a Reus, sempre tenint molt en compte la situació de la pandèmia.

Nou comentari