Els vermuts rosats, una tendència que pren força
Els vermuts rosats, una tendència que pren força

!--akiadsense-->

Els vermuts són l’aperitiu per excel·lència del mediterrani, però altres zones també l’han descobert i adoptat en la seva oferta, com són els casos del Canadà, Austràlia o Moldàvia. I el consumidor cada cop més exigent, busca nous sabors i aromes, donant importància als orígens i tradicions dels productes. La primera macro-tendència és la innovació de la categoria dels rosats.

El passat 3 de febrer, la Barcelona Wine Week també dedicava un saló especial als destil·lats i la cocteleria, la Barcelona Cocktail Art, on el vermut va tenir un gran protagonisme. Ester Bachs, responsable dels Premis Vinari dels Vermuts catalans i autora de la Guia dels Vermut (ed. Planeta), va exposar en aquest fòrum internacional les noves tendències del vermut, tant globals com locals, per aprofitar les oportunitat que brinda l’aperitiu de moda.

Els elaboradors de vermuts busquen reinventar i conceptualitzar-lo. Així, explicava Bachs una de les tendències és aproximar-se al món del vi i, seguint l’èxit dels vins rosats pàl·lids, es veu una proliferació de marques de vermuts rosats.

A Catalunya coneixem els casos d’èxit d’El Bandarra rosé del Penedès, el Montseta rosat de Valls, La Madre rosé de la Terra Alta, Yzaguirre rosat Premium, entre d’altres. Vermuts que a més d’oferir un atractiu color rosat, sovint recorden a aromes llamineres de maduixes, cireres i regalèssia. El seu sabor és lleugerament amarg, gràcies a les maceracions amb pells de cítrics i el donzell característic de l’aperitiu.

Uns vermuts que en copa són molt seductors i instragamejables, així com una cirereta per a còctels i crear noves begudes d’aperitiu. Els vermuts rosats són una bona oportunitat i porta d’entrada per a molts públics que volen iniciar-se a l’aperitiu, afirma Bachs.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa