VadeVi
Els sommeliers britànics coincideixen amb els Premis Vinari dels Vermuts: el Casa Mariol Blanc és Or líquid
  • CA
El Casa Mariol blanc rep el premi dels sommeliers britànics
El Casa Mariol blanc rep el premi dels sommeliers britànics | Cedida

!–akiadsense–>

Els sommeliers del Regne Unit també treuen la mateixa conclusió que l’edició 2020 dels Premis Vinari dels Vermuts: el Casa Mariol Blanc s’enduu la medalla d’Or del concurs Sommelier Wine Awards 2020 (SWA 2020) celebrat a Londres la passada primavera aplicant tots els protocols marcats de seguretat contra el coronavirus. I ja des de fa dues setmanes, a la I Fira del Vermut de Palamós, llueix les dues medalles daurades a les seves ampolles.

Casa Mariol és un dels cellers més populars de Batea amb més de 100 anys de tradició vinícola. Però també és famós pel seu vermut tradicional que amb la incorporació de les darreres generacions de la família Vaquer, a principis del 2000, rellancen la marca amb un disseny d’ampolla ben original amb l’objectiu de reanimar una nova cultura del vermut. Gràcies a aquest redisseny han aconseguit donar la volta al món i estar als prestatges de les millors vermuteries de tot l’estat i fins a Austràlia, o el Canadà, així com a tots els països escandinaus, entre d’altres.

En la catorzena edició del certamen de Londres hi han participat els millors sommeliers, compradors de vins i directors de begudes de restaurants, bars, pubs i clubs de tot el país anglosaxó. El Casa Mariol Blanc destaca amb un Or en un panell de tast que el defineix com a: “intens i herbaci en nas, amb notes resinoses, plantes llenyoses i anís, a més d’una mica de dolçor llaminera” segons Angela Reddin, consultora de vins i destil·lats per al canal Horeca; amb unes “subtils notes d’espècies dolces i pell de taronja, amb una mica d’acidesa refrescant que s’equilibra amb un final llarg i càlid”, per Lucie Hammerschmiedova del restaurant Portland; i “molt herbal i perfumat, amb una dolçor equilibrada. Tota una ganga!” segons Oliver Zelenczuk, cap de begudes dels restaurants London Shell Co.

Per a Marta Vaquer, part de la tercera generació de Casa Mariol i actual cap de vendes, explica que el vermut és el seu producte estrella, “i aquests dos premis ens suposen un augment de prestigi i un bon reconeixement per a nosaltres mateixos. Ens dona més seguretat, i també una repercussió en vendes i notorietat a les xarxes socials perquè la gent ens busca. Ens està donant moltes satisfaccions enguany, un any molt difícil en general i, especialment, per la falta del Miquel Àngel que va morir la passada primavera. Són reconeixements que ens toquen la fibra i ens ajuden molt a tirar endavant”.

El panell de tast avalua cada referència a cegues per categoria i es jutgen per la compatibilitat de maridatge, la versatilitat, la tipicitat, la personalitat i, sobretot, la relació qualitat-preu a qualsevol franja. D’aquesta edició del concurs, els organitzadors destaquen que hi ha moltes medalles per encuriosir als sommeliers londinencs i als caçadors de tendències. Entre elles, els vermuts. Una tendència que esperen veure augmentar amb la recuperació de la pandèmia i en paraules d’Agostinho Leite, director de compres del Bistrot Pierre de The Royal William Yard: “els restaurants haurien de tenir més vermuts com a aperitius. Així podríem escollir el vermut perfecte per a cada ocasió”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa