Vermut és una nova start-up nascuda a Barcelona enfocada a persones de més de 55 anys. A
través de propostes interessants, aquesta plataforma web -que tindrà la seva aplicació mòbil a
l’estiu- busca treure el màxim profit d’aquesta etapa de la vida. Així doncs compartir xerrades i
vermuts, fer rutes per històriques i culturals amb guia, clubs de lectura, practicar idiomes, ser
actor per un dia, tallers de cuina o aprendre a preparar còctels estan a l’abast de qualsevol que
s’hi uneixi amb diferents persones i professionals.


Com va néixer durant el confinament, moltes de les activitats que ofereixen també són
virtuals.
Per exemple, l’activitat estrella “Xerrades i vermut” es pot fer cada migdia de dijous i
diumenge a la terrassa de l’edifici de la Unesco de Barcelona amb l’emprenedora social
Ximena, o bé, online. Virtualment, cada divendres a la tarda es comparteix un vermut i riures
amb l’Enric i el Fer. Segons el seu co-fundador, Fernando Dellepiane, “el ‘Club de Xerrades i
Vermuts
‘ és una activitat original de vermut, on l’objectiu és debatre sobre un tema de manera
ordenada però informal. El taller és molt participatiu i, per sobre de tot, respectuós amb els
altres. Ens presentem cada un/a i debatem un tema amb el moderador que també es pren el
vermut amb tots. L’objectiu no és més que aprendre els uns dels altres”.

Nascuts al juny de 2020, ja tenen més de 1.200 subscriptors, han realitzat més de 420 activitats i una mitjana de 200 usuaris actius al mes. A més, tot i que ara només està operativa a Barcelona, preparen el salt a altres ciutats com València, Madrid, Bilbao, Màlaga o Sevilla, a partir de setembre.


De Glovo a crear una start-up amb impacte social positiu. Els tres socis que formen Vermut són Enric Durán, José Riera i Dellepiane, ex-companys d’una altra start-up exitosa, Glovo. Allí van
veure el creixement exponencial i van decidir sortir-ne per crear alguna cosa amb impacte
positiu. A Dellepiane ja li rondava pel cap atacar el segment sènior, de la gent gran. I per
enfocar-se en el tema, van conduir una sèrie d’entrevistes per veure les seves necessitats. La
conclusió van ser les connexions humanes i el fet de sentir-se part d’un grup, uns temes que la
tecnologia i la seva experiència podia aportar molt. Fàcilment van batejar l’eina, com a tots els
agradava el concepte de fer el vermut i que la gent sempre se’l pren contenta, que convida a
compartir, a socialitzar, van apostar per aquest nom a l’empresa. I moltes de les activitats que
ofereixen tenen com a denominador comú el vermut.
Per exemple, la sortida en veler des de
la Barceloneta que es fa amb un vermut a bord o els concerts amb l’aperitiu de moda.


Com explica Dellepiane “intentar que la nostra gent gran no se senti tan sola, abandonada, que no li afecti l’aïllament social o la soledat, ja que això els deteriora la salut i els porta a un dependència física com mental molt abans”, és el fi que persegueix aquesta comunitat. Donar oportunitats de realitzar activitats i conèixer gent de la mateixa generació, amb els mateixos interessos, i on fer un amic o una nova parella, amb la que profunditzar passions, tenir nous passatemps i recrear-se professionalment. En aquest sentit, també apunten que no només
ofereixen activitats per a la gent gran, sinó que volen ser “the place to be”, el punt de trobada
perquè els sènior puguin desenvolupar les seves pròpies activitats. I acaba llançant la pregunta
de si “algú s’apunta a donar un tast de vermuts?”.

Nou comentari

Comparteix