VadeVi
Fer el vermut guanyarà pes en la restauració de l’era post Covid
  • CA

La restauració és un dels sectors que més ha patit amb la pandèmia i les restriccions sanitàries, arrastrant tota la cadena de subministraments i producció. Malgrat tot, l’àmbit català ha estat un dels sectors més resilients i innovadors i ja es veuen els primers canvis en models de negoci gastronòmic en l’era post Covid.

La restauració es renova amb propostes com les “cuines fantasma”, amb el delivery com a punta del negoci i les aplicacions mòbil amb molta comunicació online com a eines imprescindibles. Això permetrà organitzar menús itinerants a les marques de restauració, fent ‘pop-ups’ en grans ciutats o rutes pel territori. L’empresa digital Glovo ja ha fet les primeres passes amb l’oferta del xef David Muñoz a Barcelona. Durant les campanyes nadalenques i per celebrar aniversaris, cèlebres cuiners com l’Albert Adrià, els germans Torres, l’Espai Sucre o el restaurant Disfrutar han creat les seves “caixes” de menús gourmet acompanyades d’un bon beure. Són una manera diferent de relacionar-se amb el client, que va per llarg i fa sentir còmodes a les generacions més joves que busquen l’experiència online ràpida i satisfactòria. Parlem de seguir encarregant menjar a domicili, reservar taula, fer recomanacions o xatejar amb els restaurants.

Una altra de les tendències que més aprofitaran els restaurants físics i que incidirà en el món del vermut és, precisament, l’ampliació de l’ús de les terrasses. S’ha batejat com a terrasseig, on fer el vermut ja no serà cosa exclusiva dels migdies i de l’estiu, sinó que fer una consumició i acompanyar-la amb alguna cosa de menjar s’estendrà en tot l’horari d’obertura, com opció d’aperitiu, de dinar, berenar o sopar, i durant tot l’any. La tendència d’obertura de nous locals, amb interiors més petits i terrasses més grans, va en aquesta direcció. Es tracta de fidelitzar els clients que ja no donaran tanta importància a les novetats o innovacions culinàries, sinó als productes de proximitat, la confiança i l’experiència de seguretat amb el local, el fet de sentir-se cuidat i com a casa. Un escenari, de fet, on el vermut se sent molt còmode.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa