VadeVi
Barcelona Wine Week 2026 posa el focus en el llegat humà del vi

La Barcelona Wine Week (BWW), el saló de referència del vi de qualitat que tindrà lloc del 2 al 4 de febrer del 2026 al recinte de Montjuïc de Fira Barcelona, posarà el focus en el llegat històric i familiar del sector vitivinícola. Sota el lema El factor humà, un llegat a preservar, l’esdeveniment rendirà homenatge a generacions de viticultors i enòlegs que han dedicat la seva vida al cultiu de la vinya i a l’elaboració de vins que han perdurat al llarg del temps. Famílies celleristes com Torres, Gramona, Artadi, Vega Sicilia o José Pariente compartiran la seva experiència per explicar com han aconseguit mantenir la qualitat i com el relleu generacional està aportant noves maneres d’entendre el sector.

El programa d’activitats de la BWW inclourà conferències, taules rodones i nombrosos tastos dirigides per reconeguts experts nacionals i internacionals. En concret, s’hi reuniran més de 1.000 cellers de 85 Denominacions d’Origen i espera superar els 25.000 visitants professionals i les 13.500 reunions de negoci. Una de les grans novetats serà la participació, per primera vegada, de la crítica britànica del Financial Times, Jancis Robinson, considerada una de les veus més influents del món del vi. Robinson dirigirà el tast Tradición e innovación: del pasado al presente, una proposta que connecta la història vitivinícola amb les tendències actuals.

Imatge de la zona de tast de la Barcelona Wine Week 2025 / Cedida
Imatge de la zona de tast de la Barcelona Wine Week 2025 / Cedida

L’edició del 2026 comptarà també amb la presència de vuit Master of Wine, entre els quals destaquen Lenka Sedlackova, Almudena Alberca i Jonas Tofterup. A més, hi participaran enòlegs com Willy Pérez, Oriol Lliberia o Richard Sanz. El saló acollirà igualment un homenatge pòstum a Victoria Ibáñez, vicepresidenta de l’Associació Catalana de Sommeliers. Entre els tastos més destacats hi haurà la conduïda per Ramon Francàs, sommelier i periodista de La Vanguardia, sota el títol 12+1 mitos de Jerez.

Noves tendències també en el congrés

La BWW abordarà també tendències clau per al futur del sector, com les alternatives al mercat estatunidenc, l’aplicació de la intel·ligència artificial en el món del vi i l’evolució de la prescripció vinícola. A més, durant el saló es presentaran les conclusions de l’estudi Hábitos de consumo en el sector del vino d’Alimarket, basat en 1.500 entrevistes a consumidors d’entre 18 i 65 anys. L’informe analitza preferències, comportaments de compra, canals de distribució i l’impacte de factors com la sostenibilitat, la digitalització i la incorporació de públic jove. Una altra novetat serà la jornada dedicada a vins i begudes no/low alcohol, amb ponències i tastos -incloent un a cegues i un altre de vuit vins— organitzats amb el Concurs Mundial de Brussel·les.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa