La Barcelona Wine Week (BWW), el saló que vol ser la referència del vi espanyol de qualitat a escala mundial ha tancat la cinquena edició amb xifres rècord. Al voltant de 25.700 visitants professionals han passejat pels passadissos del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona durant tres dies i han visitat els 1.266 cellers de 81 Denominacions d’Origen. Aquesta vegada, a més, la presència internacional ha estat molt perceptible i segons ha indicat l’organització de l’esdeveniment el 20% dels assistents procedien de l’estranger. Amb tot, doncs, la fira tanca una altra edició rècord que remarca la figura de Barcelona com la seu del vi a tot l’Estat. A més, l’impacte econòmic de la celebració del saló sobre la capital catalana s’ha situat al voltant dels 17 milions d’euros.
Per primera vegada la fira ha omplert dos pavellons per donar cabuda a l’alta demanda i ha concentrat en més de 10.000 metres quadrats de ponències, empreses, distribuïdors i professionals. “Una vegada més el saló ha fet constar el seu enorme poder de convocatòria, posicionant-se com la millor plataforma comercial per als principals operadors nacionals i internacionals del sector a través d’un concepte firal únic”, ha assegurat el president de BWW i de la DO Cava, Javier Pagés.
Durant tres dies, s’han servit prop de 360.000 copes de vi per tastar la producció de grans empreses, però també de centenars de petits i mitjans cellers agrupats dins i fora de les més de vuitanta Denominacions d’Origen que hi han participat. Segons ha explicat l’organització en un comunicat aquest dimecres en acabar la fira “les que han tingut més presència han estat la DO Ribera del Duero, DOCa La Rioja, la DOQ Priorat i la DO Cava, seguides de les DOs Rias Baixas, Navarra, Rueda, Montsant, VT Mallorca, DO Penedès i DOP Jumilla”.

Negocis, reunions i plans de futur
Pel que fa a la interacció, les sinergies establertes durant l’esdeveniment s’han concretat en més de 13.000 reunions de negoci entre empreses expositores i un miler de grans compradors nacionals i més de 770 importadors internacionals de països estratègics com els Estats Units, el Canadà, Alemanya, el Regne Unit, la Xina, Mèxic, el Japó, el Brasil, Colòmbia o Corea del Sud. La Barcelona Wine Week ha estat tot un èxit a ulls de l’organització i s’ha consolidat com l’esdeveniment clau del sector vitivinícola a l’estat espanyol. Davant les dades, que han augmentat un 30% tant en expositors com en metratge, l’organització ha reconegut que ja té “la mirada posada en l’edició del 2026” i han afegit que “continuarà amb el seu nou format de dos pavellons i tindrà lloc del 2 al 4 de febrer de l’any vinent“.