VadeVi
Coravin, la nova manera de beure vi sense malbaratar-ne ni una gota

El malbaratament de les begudes i els aliments és un dels malsons de qualsevol consumidor. Tenir la nevera plena i no aprofitar allò que has comprat esdevé un problema sistemàtic en algunes cases catalanes. Un informe de l’Observatori Bonpreu i Esclat assegurava abans de la pandèmia que un terç dels catalans llençava bona part del menjar abans de consumir-lo. La major part del desaprofitament era de fruites i verdures, però totes les categories s’emportaven un tall del pastís prou significatiu. Tot i que el supermercat no especificava el malbaratament del vi català en cap categoria, gairebé un 4% dels enquestats lamentava haver llençat alguna beguda d’aquest tipus en algun moment de l’any. Múltiples solucions s’han buscat per aquest problema i s’han arribat a comercialitzar centenars de taps especials per mantenir el vi el màxim de temps possible a la nevera. Res, però, s’assembla a la idea que van tenir l’estatunidenc Greg Lambrecht, un reconegut cirurgià amant del vi que va inventar Coravin el primer mecanisme que manté la qualitat del vi mesos després de servir la primera copa sense necessitat d’extreure’n el tap de suro.

“Quan serveixen un vi amb el sistema Coravin, l’última copa sempre és tan increïble com la primera”, explica el magnat nord-americà en un dels seus múltiples articles recollits per Vadevi. La innovadora fórmula que va inventar el cirurgià combina una agulla que s’introdueix dins la beguda amb un mecanisme sofisticat que permet extreure el vi sense encetar l’ampolla. D’aquesta manera, el vi es conserva sense cap agent extern que el pugui fer canviar. Aquest producte ha provat ser un gran reclam dins del sector i tot i que el seu preu és alt per al consumidor a peu de carrer, els més entusiastes i els professionals estan d’acord a dir que la innovadora tecnologia marca un abans i un després en la conservació del producte. “Aquest mètode no té precedents i utilitza una tecnologia patentada per accedir a dins l’ampolla de manera fàcil i directe”, destaca la companyia en un comunicat.

D’ençà que el 2014 la companyia va fer el salt a Europa ha estat la gran assenyalada, sobretot per la naturalesa única de la seva tecnologia. No obstant això, encara és un producte molt especialitzat i no està fet per a la butxaca de tothom, ja que pot arribar a costar al voltant de 300 euros. Ara bé, els amants del vi i els professionals de botiga poden donar-li l’ús que es mereix. Des de la reutilització d’ampolles per a tasts fins a la voluntat de maridar cada plat amb un vi diferent, Coravin es converteix en un aliat perfecte per no malbaratar ni una gota de vi i conservar-ne el gust. Tal com anuncien des de la multinacional estatunidenca, el vi pot ser extret de l’ampolla i romandre en la mateixa al mateix temps que continua la seva evolució de manera natural. Aquesta és la clau de l’èxit, continuen, ja que “és possible gaudir-ho més tard perquè mai ha estat exposat a l’oxigen”.

Imatge de l'últim model de tap de Coravin / Cedida
Imatge de l’últim model de tap de Coravin / Cedida

Un producte més d’empreses que de famílies

Tot i que Coravin va sorgir de la necessitat d’un cirurgià de poder tastar diferents vins sense preocupar-se de la seva conservació, el producte no ha entrat a les cases dels consumidors. Així doncs, el públic principal d’aquesta iniciativa són els restaurants o cellers amb una clara aposta per l’experiència del client. En aquest sentit, Coravin permet mantenir les ampolles dels tasts durant diverses sessions i en el cas d’algunes restaurants, fins i tot es poden servir múltiples copes d’un vi sense la preocupació d’una exagerada oxigenació. Pel que fa als consumidors, però, la barrera del preu no permet que aquest projecte es coli als rebosts de totes les cases i el destina a tots aquells amants dels vins que no en tenen prou amb una sola ampolla per una setmana. Lluny de ser un problema sense solució, Coravin ja ha posat a la venda el seu producte a un preu reduït. Des del 2016, la companyia comercialitza el Model One, un tap pensat pels millennials, segons afirma la companyia, que té un preu de sortida de 199 euros i, encara que continua sent elevat, s’assimila més a allò que un adult convencional podria pagar en el cas que la seva afició pel vi constés entre les seves prioritats.

A diferència de l’obridor tradicional, creat pel britànic Samuel Henshall el 1795, i la seva última versió elèctrica, Coravin encara no és un producte indispensable per a tothom. Només un grup molt selecte de persones poden arribar a veure el potencial d’aquesta idea, sobretot aquells que estan en constant contacte amb el vi. Així i tot, no sembla una idea gaire forassenyada pensar que podria arribar a convertir-se en l’element clau per al gaudi del vi a casa.

Més notícies
Notícia: Castell d’Or rellança la imatge de la seva marca Cossetània
Comparteix
La cooperativa remarca que també continuen amb la seva aposta per la sostenibilitat i producció 100% orgànica
Notícia: Solidaritat en cada copa: projectes vitivinícoles pels afectats per la DANA
Comparteix
Diversos cellers organitzen activitats per recaptar fons per les persones que han perdut les seves cases en la complicada situació meteorològica de l'última setmana al País Valencià
Notícia: La Verema 2024: entre sequera, qualitat i l’atac del mosquit verd
Comparteix
Conversa amb tres enòlegs joves de diferents parts del territori vinícola català: Carles Muray (Oller del Mas), Francesc Boronat (Tanca els Ulls) i Martí Torrallardona (La Fita)
Notícia: Units per sobreviure: el futur cooperatiu de la vinya catalana
Comparteix
Les cooperatives de vins i caves del territori s'enfronten a un nou horitzó on preval la rapidesa de comercialització i la identitat del producte | S'obren els dubtes sobre l'efectivitat del model tradicional d'aquestes associacions centenàries

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa