Corpinnat reivindica el seu lloc en l’elit empresarial catalana amb un acte a Pimec. La marca col·lectiva europea ha estat reconeguda per la patronal com a un clar exemple d’activisme empresarial, aquell objectiu que des de les files de Pimec s’intenta reivindicar. En els últims mesos, Corpinnat ha triplicat els cellers adscrits i sembla que cada vegada té més recursos per aglutinar cellers d’escumosos que històricament havien estat dins la DO Cava. Pere Llopart, president de la marca ha destacat que l’aliança amb la patronal de la petita i mitjana empresa és un pas “natural pels valors compartit i molt important”. “Sumem forces en la defensa de les pimes i connectem amb projectes empresarials que treballen amb els mateixos valors de qualitat, innovació i compromís amb el país que nosaltres”.
“Reclamem el lloc que ens pertoca”, ha etzibat Antoni Cañete, president de Pimec, equiparant la sortida dels sis cellers fundadors de la marca col·lectiva del cava per defensar el Penedès i la victòria de la patronal en aconseguir la igualtat a les Corts davant les grans empreses. Per a la patronal, Corpinnat és la representació física de tot allò que se suposa que busquen. Cañete ha reiterat que cal més projectes com Corpinnat i ha assegurat que la seva lluita els ha portat a molt bon port. En una conversa amb el president de Corpinnat ha recordat els seus principis dins la patronal on un altre dels fundadors de la marca col·lectiva, Xavier Nadal, li va explicar que en el conveni col·lectiu del cava, els grans sempre tenien més vots. “Els petits paguen i els grans manen”, ha insistit Cañete, qui ha celebrat la decisió dels cellers que conformen Corpinnat de lluitar contra els grans, contra els volums i apostar per la qualitat.

Davant dels més d’un centenar d’empresaris catalans de Pimec, Llopart ha volgut ser menys agosarat i no ha parlat de la seva sortida de la DO, ni tampoc de la comparació entre volums i valors. Ara bé, el president de la marca col·lectiva ha recordat el territori i ha confirmat un cop més que Corpinnat lluita per la qualitat per sobre de tot. “Vam néixer d’una necessitat de reivindicar una manera de treballar orientada a la qualitat i el compromís amb el territori”. Per afegir, però, el president de Corpinnat ha agraït i celebrat aquesta nova aliança: “Associar-nos amb Pimec és per a nosaltres una aliança natural i alhora molt important, que suposa un pas endavant en la col·laboració amb el teixit productiu català”.
Les ajudes inexistents del Govern
Corpinnat fa temps que es queixa de les poques ajudes institucionals que rep. La realitat és que la marca col·lectiva europea no pot accedir a bona part dels paquets d’ajuts públics perquè no són considerats una Denominació d’Origen. Ara bé, des de Corpinnat sempre defensen que treballen amb els mateixos requisits fins i tot més elevats, i per tant els pertocaria una part del pastís d’ajudes més gran, o almenys la possibilitat de participar. Aquesta no ha estat una qüestió que ha passat desapercebuda en l’acte a Pimec. Davant la presència del president del Parlament, Josep Rull, Llopart ha demanat més ajudes: “A part del reconeixement, ens agradaria que hi hagués un suport econòmic darrere”, ha reflexionat davant del polític. Per la seva banda, Cañete també ha afirmat que la seva relació amb l’administració és curiosa i amb un to irònic li ha recordat a Rull que el que més els agrada als empresaris de Pimec és “que no molestin”.
L’acte ha acabat amb un tast de diferents escumosos de Corpinnat, on tots els empresaris han pogut veure de prop tot allò que la marca col·lectiva volia explicar, però amb el dubte de si el discurs haurà fet reflexinonar l’adeministració sobre un canvi del model d’ajudes al sector vitivinícola. “Heu d’estar orgullosos, vosaltres sou els que us heu rebel·lat contra la rutina“, ha sentenciat el president del Parlament, mantenint la seva posició d’orgull pel projecte, però sense adreçar la qüestió.
