La sostenibilitat és cada vegada més important en el sector empresarial. Tenir cura del planeta i de les persones esdevé clau pel bon funcionament de les empreses. El sector vitivinícola no és aliè a aquesta tendència i en molts casos els cellers intenten demostrar el seu compromís amb el medi ambient. Raventós Codorníu culmina els dos anys “d’esforç” -en paraules del celler- per complir amb els estàndards de B Corp, la qualificació de referència en el món de la sostenibilitat. Així, la companyia catalana entra a formar part de la quinzena de cellers del món que han aconseguit aquesta qualificació i, per tant, són considerats els més sostenibles. Actualment, dins de la comunitat B Corp s’inclouen més de 9.000 companyies de 95 països i 162 indústries diferents com Patagonia, Danone North America, The Body Shop, Ecoalf, Vexa i Brompton, entre altres.
“Aquest reconeixement internacional suposa passar a formar part del moviment global d’empreses B Corp, que lidera la transformació del sistema econòmic mundial cap a un nou model més sostenible, inclusiu i just”, ha assegurat Raventós Codorníu en un comunicat aquest dimecres. El model de negoci que l’empresa vitivinícola ha anat madurant des de fa dos anys està enfocat en l’agricultura ecològica, que segons la companyia, ha estat un dels àmbits més valorats per B Lab, l’organització sense ànim de lucre independent que impulsa el moviment B Corp. Raimon Puigjaner, president de B Lab Spain, ha reconegut que tot i que el procés per convertir-se en una empresa B Corp “no era senzill”, ja que “la gran quantitat de cellers i el nombre de persones treballadores que conformen el grup representen una fortalesa, però també un repte a l’hora d’implementar accions”, la companyia catalana ha aconseguit fer-ho possible. Per això, Puigjaner ha volgut “reconèixer la disposició, compromís i implicació de tots els equips”.

L’ADN sostenible del celler català
Raventós Codorníu ha especificat que l’impacte positiu en el medi ambient “sempre ha format part del seu ADN”. En aquest sentit, han explicat la necessitat de cuidar tant la terra com la comunitat de viticultors, minimitzant l’impacte ambiental i fomentant la biodiversitat en les seves vinyes. A més, la companyia ha afegit que “la gestió responsable de la cadena de subministrament i la relació que des de viticultura s’estableix amb tots els i les productores de raïm dona encara més valor i sentit a aquest model, que aposta pel treball conjunt cap a un mateix objectiu”. “Unir-nos al moviment B Corp dona sentit al nostre propòsit de donar valor a la terra, és una brúixola per a no perdre el rumb mai”, ha recordat Sergio Fuster, CEO de Raventós Codorníu, qui ha afegit que “aquesta B ho canvia tot, ens posiciona com la millor empresa de vins per al món i ens anima a continuar millorant i assegurar-nos que l’impacte positiu continua creixent”.