VadeVi
Aquest és el vi blanc preferit pels consumidors, i no és català
  • CA

Els resultats d’un estudi realitzat per la consultora Nielsen IG determinen que els vins blancs produïts a la regió de Rueda tenen un valor de marca determinat “per una notorietat i la consideració” que destaca per sobre de la resta de vins blancs produïts en altres denominacions d’origen de l’àmbit espanyol. Es converteix, segons dades del document compartit per la mateixa DO, amb una “marca dominant“, diran, “dins un mercat totalment atomitzat“.

El seguiment doncs de consumidors de vi blanc amb DO ha determinat que un 31% (el percentatge més gran entre els seus competidors) reconeixen la marca Rueda sense necessitat de ser suggerida, convertint la DO en la primera de vi blanc en notorietat espontània. Dins aquest paràmetre, el TOM (Top Of Mind) és més elevat al segment d’homes de més de 45 anys.

Major conversió entre els joves

De resultes d’aquests resultats, la DO ha fixat l’objectiu en aconseguir que els consumidors tastin el vi, perquè una vegada ho fan, es converteixen en consumidors habituals, comenten. “És en aquest aspecte de conversió on som més forts, especialment en la franja de joves entre 18 i 35 anys, on el percentatge de conversió és més gran”, apunten. De fet, afegeixen, són els perfils d’aquesta forquilla d’edat els que estan disposats a pagar més preu pel vi que surt sota l’empara de la DO Rueda.

“Un dels nostres reptes més grans és seguir treballant perquè els joves s’apassionin pel vi”, assegura Carlos Yllera, president del Consell Regulador. Yllera recorda que des de l’organisme s’impulsen accions per assolir aquest objectiu.

La més recomanada, la més compartida

Un altre aspecte que des de l’entitat del vi consideren “altament positiu” de l’estudi és que Rueda seria la marca que més recomanarien els consumidors (un 44%). I que entre els atributs que els enquestats associen la regió és que hi ha “una relació qualitat-preu molt bona”, “molt accessible (fàcil de trobar)” i “per compartir amb els teus, amb els teus amics”, als quals afegeixen que és una marca “de tota la vida” i “amb prestigi”.

“Estem molt satisfets amb els resultats”, valora Carlos Yllera. “Una vegada més els consumidors ens valoren, ens trien i ens recomanen; i això és degut a l’altíssima qualitat dels nostres vins”, conclourà.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ron c. a febrer 26, 2023 | 09:38
    ron c. febrer 26, 2023 | 09:38
    ????????????????..........
  2. Icona del comentari de: Drk a febrer 28, 2023 | 18:16
    Drk febrer 28, 2023 | 18:16
    Apa qui???

Respon a Drk Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa