VadeVi
Exportar o no exportar, aquesta és la qüestió
  • CA
Vaixell
pxhere.com

L’exportació és una pràctica habitual en molts –si no tots- dels sectors productius del món. El cert que pot aportar molts avantatges per les empreses que vulguin internacionalitzar-se, però també ho és que la decisió de vendre més enllà del mercat local s’ha de prendre amb determinació i coneixent tots els pros i contres per garantir els millors resultats possibles.

D’entrada, no és el mateix exportar tèxtil, metal·lúrgia que productes alimentaris o vi –amb l’afegit que aquest últim és un producte amb graduació alcohòlica-. I les diferències o especificitats són les que, d’entrada, cal conèixer al detall. La Wine Business School i la Universistat Rovira i Virgili ofereixen enguany la segona edició d’un curs específic sobre exportació de vins i caves, amb l’objectiu de donar les eines necessàries als cellers elaboradors que hi puguin estar interessats.

Es tracta d’un curs de setanta hores, una cinquantena de les quals són presencials i requereix apropar-se a la seu de la WBS a Vilafranca del Penedès (c/ Amàlia Soler, 29). Jaume Gené, coordinador acadèmic de la formació, explica que el curs està 100% pensat per a professionals del sector vitivinícola per tal d’oferir tota la informació necessària per perdre la por i iniciar-se en el procés d’internacionalització dels productes que elaboren.

Si fas bon producte que es pot consumir a tot el món, és una llàstima que et limitis a vendre’l en un radi més petit”, diu Gené. “El curs l’imparteixen professionals amb experiència en exportació i bons coneixedors dels mercats exteriors”, i la seva feina serà explicar els passos necessaris per fer-ho amb garanties, alhora que escoltaran i respondran a totes les preguntes que els assistents puguin tenir respecte a l’opció de moure els seus productes.

El curs s’estructura en quatre mòduls. Arrenca amb una aproximació a l’operativa interna d’exportació, on s’oferirà una anàlisi prèvia de l’empresa i es donaran eines per definir un pla estratègic de creixement i internacionalització. També es parlarà dels possibles ajuts i subvencions a què es poden atenir els interessants en exportar vins o espumosos.

Hi ha un segon mòdul on s’ofereix formació específica sobre el pla comercial d’exportació, en el qual es detallen els principals mercats i s’ajuda a seleccionar el millor per a cada producte. A més a més, també es parla de la política de preus i els marges recomanats en l’exportació.

El tercer mòdul donarà a conèixer casos pràctics d’exportació amb exemples de negocis a Europa, els Estats Units, la Xina i el Japó; i l’última part es dedicarà a l’estratègia digital, que entra també a tractar temes relacionats amb el màrketing i la presència de cada marca a la xarxa, ja sigui a través d’una pàgina web o de les diverses xarxes socials existents.

El responsable d’un celler que vulgui exportar ha de tenir clar el país on vol exportar, conèixer bé la seva situació i també ser honest i triar quins dels seus productes són més competitius per viatjar al món”, diu el coordinador acadèmic d’aquest curs. “I cal tenir també en ment que hem de treballar amb agents internacionals, a poder ser, procedents dels països on ens interessa entrar, perquè tindran el millor coneixement i contactes per fer els millors negocis”.

I és que són moltes les preguntes que pot generar l’interès per començar a exportar, però el Jaume Gené les resumeix en tres:

  • Quins recursos econòmics i disponibilitat es té i es poden dedicar al tema de l’exportació
  • Quins són els nostres millors productes per vendre fora?
  • Quins mercats són mes assequibles pel nostre producte i ens poden garantir unes millors possibilitats d’èxit?

El curs Exportació de vins i caves pretén donar resposta a aquestes i moltes altres preguntes. I més enllà de les generalitzacions que puguin ser útils a diversos projectes, també es planteja donar resposta a situacions o peticions més concretes d’alguns cellers o actius determinats.

Fitxa tècnica del curs:

  • Exportació de vins i caves
  • Dates: del 7 de març al 30 de maig del 2018
  • Horari: Dimecres de 16:00 h a 20:00 h
  • Ubicació: Wine Business School (c/ Amàlia Soler, 29 de Vilafranca)
  • S’imparteix semi presencial
  • Durada: 70 hores
  • Preu: 650 euros
  • Més informació i inscripcions, en aquest enllaç.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa