VadeVi
8 de cada 10 ampolles que ven Corpinnat superen els 36 mesos de criança

Corpinnat continua fent valer la seva aposta per les llargues criances. I les xifres, ho acompanyen. Aquest dilluns 6 de març s’ha donat a conèixer la memòria anual de 2022 en la qual queda recollit el perfil econòmic i social del darrer any de la marca col·lectiva a partir de les dades dels onze cellers que actualment en formen part.

Entre les xifres destacades de l’informe apunten que de cada deu ampolles que comercialitza Corpinnat, 8,4 ho fan amb més de 36 mesos de criança, és a dir, superior als 2 anys i mig. Tots els Corpinnat es comercialitzen amb una criança mínima de 18 mesos, i per segments, expliquen, predominen amb poc més d’un 60% els escumosos que van de 30 a 60 mesos, acompanyat per un 22% de més de 60 mesos i d’un 16% dels que surten a mercat després de reposar entre 18 a 30 mesos. “Tenim un gran compromís amb les llargues criances, i aquest és un dels trets que ens identifiquen i donen valor”, compartia el president de Corpinnat Ton Mata.

El document també apunta cap a un increment en la facturació total durant el passat exercici, que es va apropar als 26 milions d’euros (25,89 milions d’euros), el que ha suposat un increment del 12% respecte a l’any anterior, i d’una producció que ha passat a ser de 2,43 milions d’ampolles, també sent un 5,7% superior respecte a 2021.

“Estem molt satisfets de veure aquests resultats, no només referents al 2022, sinó en el global d’aquests darrers cinc anys”, apuntava Mata. I ho deia en el sentit que des de la seva creació, l’abril de 2018, senten que han “aconseguit consolidar la marca Corpinnat en molt poc temps”. “Corpinnat té entitat pròpia i sobretot ja explica per si mateix els valors del que representa”, deia Mata. I s’explicava: “És un nom genuí i inimitable que defineix un estil de vi, un territori i una manera de fer molt exigent”, afegia. En aquest sentit, el president de la marca col·lectiva ha insistit en l’exigència de la normativa que permet que els seus productes i marques vagin íntimament lligats als conceptes “compromís” i a “valor”.

Un projecte comú de bombolles, “molt potent”

Aquesta “exigència” és la que, de moment, entenen que els allunya d’arribar a un acord per crear una DO compartida amb altres escumosos del Penedès, els Clàssics, amb qui, per cert, confirmen haver-se retrobat després d’un parell d’anys. De moment, però, no hi ha acord perquè, expliquen, els continuen separant algunes condicions que pels cellers Corpinnat són “irrenunciables”. Es refereixen, per exemple, al fet que les segmentacions es facin per raó social i no per producte.

Sempre hem tingut la voluntat d’asseure’ns”, compartien tant en Ton com en Xavier Nadal, perquè “crear un projecte comú seria molt potent“, afegia el president. A més a més, aquí també hi entra el valor dels suports i subvencions que pel fet de no ser DO, Corpinnat està deixant de percebre. Parlaven, per exemple, d’uns 400 mil euros que “no van rebre” pel fet de no estar subjectes a un Consell Regulador.

Ton Mata i Xavier Nadal durant la presentació de la Memòria 2022 | Foto: E.V.

Creixen les exportacions, i les experiències d’enoturisme

D’altra banda, les visites enoturístiques dels onze cellers han incrementat, compartia Xavier Nadal, un 63% i han passat dels 21 milions de visites l’any 2021 a les poc més de 34.500 aquest passat 2022. Pel que fa a les exportacions, s’han mantingut en xifres del 19,4% d’ampolles, malgrat que han incrementat la seva presència en set destins nous: Hondures, Emirats Àrabs, Sèrbia, Indonèsia, Grècia i Xipre.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa