Al celler gelidenc Torelló Llopart i coincidint amb el 50 aniversari de la DO, aquest divendres s’han embotellat les primeres ampolles amb les noves contra-etiquetes de la DO Penedès i s’han presentat les dades de la collita 2010.

Segons Francesc Pascual, president del consell regulador de la DO Penedès, l’estrena d’aquestes noves contra-etiquetes serveix per il·lustrar les millores que hi ha hagut en els vins penedesencs per la aplicació del Pla Estratègic que s’ha desenvolupat des de fa un parell d’anys. Entre d’altres mesures, aquest pla ha reduït els rendiments permesos tant a la vinya com en premsa, i la puntuació mínima per qualificar els vins ha pujat de 50 a 65 punts, alhora que s’ha professionalitzat el comité de tast. El director de la DO, Josep Ribas va resumir aquest enduriment de les exigències amb la frase: “El tot s’hi val s’ha acabat”.

Ara, amb aquest nou etiquetatge, és pretén fer visible als consumidors aquestes millores, coincidint amb la celebració del 50 aniversari de la DO.

Ribas va fer un anàlisi de les dades de la collita d’enguany que amb 247 milions de quilos ha estat gairebé un 10% superior a la de l’any passat, tot i mantenir-se dintre la mitjana històrica. Les complicacions climatològiques de les últimes setmanes de la verema van propiciar una disminució en la quantitat de raïm negre -el més tardà en madurar-, davallada que ha estat compensada amb escreix per l’augment dels quilos de blanc.

Respecte a les noves contra-etiquetes, Pascual va explicar que n’han encarregat 30 milions, més del necessari per etiquetar els 25 milions d’ampolles anuals que surten de la DO, i que s’han fet imprimir a la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre, perquè ha estat el proveïdor que els ha garantit un millor equilibri entre mesures de seguretat i cost.


EL PRESIDENT DE LA DO PENEDÈS, FRANCESC PASCUAL, I PACO DE LA ROSA TORELLÓ DAVANT LES PRIMERES AMPOLLES AMB LA NOVA CONTRA-ETIQUETA DE LA DO PENEDÈS FOTO: JOAN NEBOT

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa