La gastronomia i la restauració protagonitzaran una Alimentaria amb més sabor que mai per tal de posar en valor i promocionar la qualitat, varietat i riquesa dels aliments i begudes d’aquí. El saló –que se celebrarà al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona del 25 al 28 d’abril–, es proposa visualitzar les sinèrgies entre indústria alimentària, gastronomia i turisme per guanyar reconeixement internacional i créixer també al mercat propi, posant l’accent en el talent d’una nova generació de xefs i el vi, l’oli, el formatge i també el vi com a productes representatius.

Un dels valors diferencials d’Alimentaria és el seu ambiciós programa d’activitats i espais gastronòmics que aquest dijous s’ha presentat al mercat de Santa Caterina de Barcelona en un acte que ha aplegat empreses, xefs i professionals del sector de la restauració, l’alimentació i les begudes.

Com explica el director general d’Alimentaria Exhibitions i màxim responsable de la fira, J. Antonio Valls “ens proposem demostrar com a través de la gastronomia, la indústria alimentària pot explorar estratègies eficaces per tal d’augmentar les vendes a l’exterior i per connectar millor amb el mercat interior utilitzant un gastroturisme més evolucionat”. Per a Valls, “es tracta d’aplegar esforços i anar tots de la mà per aprofitar la força del sector turístic, el reconeixement de la nostra cuina i la qualitat dels nostres productes agroalimentaris”.

En la mateixa línia, el president d’Alimentaria i de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, reivindica “el potencial econòmic que hi ha darrera d’aquesta aliança imbatible, donat que la suma dels sectors d’agroalimentació, hostaleria, restauració i turisme suposen més de la quarta part del PIB”.

VINORUM Think, repensant el vi

Dins d’Intervin, el saló internacional del vi i els espirituosos d’Alimentaria, s’ubicarà VINORUM Think, un renovat espai de reflexió, divulgació, sinèrgies gastronòmiques i negoci al voltant del vi.

El programa inclou una desena de degustacions; taules rodones i conferències, així com showcookings amb maridatge inclòs. Hi participaran prop de 40 experts nacionals i internacionals, entre ells reconeguts crítics, enòlegs, empresaris, masters of wine, periodistes, sommeliers i xefs.

Destaca la presència del crític d’escumosos més important del món, Tom Stevenson; la master of wine nord-americana i creadora del concurs de vins referent a Àsia, Debra Meiburg; i el fundador de Balzac Communications & Marketing i creador de l’Academy of Wine Communications, Paul Wagner, entre altres.

Enogastroturisme, còctels i foodtrucks

Al marge d’ampliar la presència de xefs, The Alimentaria Experience estrenarà nous espais pensats per donar cabuda a les últimes tendències al sector de la restauració. Hi haurà un àrea de turisme enogastronòmic amb propostes de destinacions que conjuguen productes de qualitat, patrimoni culinari, cultura i territori promocionats per les Conselleries autonòmiques i Diputacions provincials. Paral•lelament, els millors licors i destil•lats protagonitzaran Cocktail & Spirits que inclou exposició de productes i una barra de demostracions i maridatges a càrrecs d’experts com Matías Saril i Mario Ubieto, de 80-20ml, Iván García (Ice & Craft), Daniele dalla Pola, Javier Caballero (Liquid Experience) i Pepe Orts. Així mateix, el boom del menjar urbà i el fenomen Food Trucks tindran presència a la fira amb degustacions de Bicodexeado, Fileteando, Savia Natural, Vins Padró, Wild Alaska Food Truck i Ceviche 103.

Més experiències

Enguany, l’Alimentaria més gastronòmica i vivencial mostrarà la innovació i creativitat que mou al món de la restauració sense perdre de vista la tradició, l’autenticitat i la diversitat culinària del país. Així, torna The Alimentaria Experience, l’espai gastronòmic per excel•lència de la fira, on se celebraran tallers magistrals i múltiples showcookings. Hi participaran més de 40 cuiners, entre ells figures reconegudes, joves xefs amb gran talent i dones que triomfen al panorama de l’alta restauració per a demostrar que el relleu generacional està assegurat.

Al programa destaquen noms com Joan Roca, Mario Sandoval, Ángel León, Ricard Camarena, Rubén Trincado, Eduard Xatruch, Oriol Castro o Diego Guerrero. I entre les dones, Ana Merino, Beatriz Sotelo, Celia Jiménez o Yolanda León. També hi haurà la possibilitat de conèixer altres cultures gastronòmiques amb Roberto Ruiz (Mèxic); Andrea Tumbarello (Itàlia), Ricardo Sanz (Japó), Atul Kochhar (Índia), Mauro Colagreco (França) i Virgilio Martínez (Perú). En aquest marc es desenvoluparà, a més, la final del concurs Cuiner de l’Any en què competiran vuit joves promeses de l’estat que estan treballant en l’àmbit de la restauració. D’aquesta manera, Restaurama, el saló al qual pertany The Alimentaria Experience i un dels salons estructurals de l’esdeveniment, s’erigeix con el punt de trobada del sector de la restauració i la hostaleria i la millor plataforma per a mostrar les darreres tendències i innovacions del mercat.

L’elit dels AOVE

La Barra d’Olis d’Oliva Gourmet reunirà a més de 100 referències d’alta gamma, amb o sense denominació d’origen, produïdes a l’Estat. Aquest espai de degustació, ubicat a la zona Mediterranean Foods, reflectirà el bon estat de forma de l’oli nacional, un producte posicionat cada vegada més en el segment Premium que busca exportar més i connectar amb la millor gastronomia.

L’espai aplegarà també més d’una vintena d’olis premiats al prestigiós The World’s Best Olive Oils 2015 de Nova York i els vuit guardonats al concurs Jaén Selección. S’hi podran conèixer olis d’autor, ecològics o fruit de l’experimentació a través de la recol·lecció primerenca de l’oliva i de sistemes de producció integrats.

Formatges de petits productors i artesans

Per la seva banda, l’espai de degustació i exposició ‘Espanya, el país dels 100 formatges’ inclòs al saló Interlact, presentarà els productes d’un centenar de microempreses formatgeres, que són majoria en el teixit industrial del sector. Una proposta gastronòmica i sensorial per descobrir i assaborir fins a 200 referències per tal de comprovar l’amplíssima biodiversitat dels formatges tradicionals i artesans que s’elaboren a diferents zones.

Sobre Alimentaria 2016

Amb la participació de 4.000 empreses, de fins a 70 països, Alimentaria és el principal aparador internacional de la gastronomia, els aliments i begudes de Catalunya i Espanya. La fira, que celebra enguany el seu 40è aniversari, atrau 140.000 professionals, el 35% estranger. En aquesta edició, Alimentaria s’estructurarà en cinc salons: Intervin (vins i espirituosos), Intercarn (càrnics i derivats), Restaurama (restauració), Interlact (lactis i derivats) i Multiple Foods (multiproducte del dolç, conserves, olis i productes Premium).

Amb això, es pretén reflectir les tendències de mercat, reforçar el posicionament de la fira en restauració i gastronomia i facilitar la visita de professionals de la distribució, canals de venda i importació d’aliments i begudes que acudeixen a la fira en busca de proveïdors i nous productes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa