La celebració de la Investidura Internacional és també una excel·lent oportunitat per reforçar la promoció del cava a l’exterior. Per això, la Confraria del Cava va organitzar un showroom a l’Hotel Palace de Nova York amb més de 100 professionals que van poder conèixer de primera mà el cava i la seva cultura i degustar els productes de les sis empreses que hi van participar: Codorniu, Freixenet, Gramona, Torelló, Segura Viudas i Vilarnau.

En aquest showroom es van projectar els vídeos del Consell Regulador del Cava, sobre l’elaboració de cava, i un reportatge testimonial amb paraules del cònsol general dels Estats Units a Barcelona, Greggory D. Crouch, del vicepresident de la Fundació de la Dieta Mediterrània, Francesc Sensat, i d’alguns dels Confrares d’Honor més internacionals com Pau Gasol, Ferran Adrià, l’arquitecte japonès Toyo Ito i el jove pianista xinès Lang Lang.

A més del president de la Confraria del Cava, Pere Bonet, també van intervenir en la presentació del showroom el vicepresident de l’entitat Jaume Gramona i el doctor i professor Antonio Palacios. Segons Pere Bonet, el mercat americà “és sens dubte un dels més importants per al cava, tant per la quantitat de consum com per la seva exigència, qualitat i diversitat”. Tot i la ferotge competència entre vins procedents de tot el món, el cava, “amb prop de 20 milions d’ampolles venudes, ocupa un dels llocs preferents en el rànquing de consum als Estats Units”.

Els caves presentats per les sis empreses participants podien ser degustats acompanyats de diferents plats que quatre cuiners preparaven en directe al mateix saló de l’Hotel Palace de Nova York. .

La Confraria del Cava va completar les activitats de promoció del cava a Nova York amb un acte de presentació que va tenir lloc dijous passat, 17 de març, a l’Institut Reina Sofia de la capital dels gratacels. L’acte, de petit format, va anar adreçat a membres de l’associació que van poder conèixer de primera mà el cava i la seva cultura.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa