El Palau 8 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona acollirà un any més la fira de la Barcelona Wine Week, prevista i confirmada pels dies 6 a 8 de febrer de 2023. Segons l’organització aquesta ja tercera edició reunirà un major nombre de cellers així com més diversitat d’actors del sector vitivinícola de l’Estat. De fet, el saló treballa amb l’objectiu d’incrementar un 15% el nombre d’empreses vinícoles participants i augmentar la representativitat dels diferents territoris productors de vi.

El president del saló i de la Denominació d’Origen Cava, Javier Pagés, assegura que “aquest aparador únic comptarà el 2023 amb més cellers, més marques històriques i de renom, més representativitat dels diferents territoris productius i més compradors internacionals”. En aquest sentit afegeix que “promoure trobades de negoci és clau perquè els cellers espanyols puguin obrir les portes de nous mercats estratègics i de futur”.

Segona jornada de la ‘Barcelona Wine Week’ de l’edició 2020 | BWW

Espai firal i compradors internacionals

L’espai expositiu estarà estructurat en dos grans sectors: BWW Lands, que reunirà els cellers organitzats per Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat, i BWW Groups & Complements, on es trobaran cellers, grups, distribuïdors i associacions de productors juntament amb empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis al sector.

A més a més, gràcies a la col·laboració amb ICEX España Exportación e Inversiones, es preveu convidar 500 compradors internacionals amb qui programar reunions comercials amb empreses expositores. Aquests professionals provindran dels principals països importadors de vi de l’Estat com son els Estats Units, Bèlgica, Alemanya, Suïssa, França, Mèxic, Japó, Canadà, Països Baixos o la Xina. Al seu costat, el saló intentarà incrementar la demanda interna, per la qual cosa convidarà també a compradors convidats de l’àmbit estatal.

Un programa d’activitats ampli i divers

Com a complement a l’exposició, BWW 2023 també treballa amb un ampli programa d’activitats que permetrà posar sobre la taula les tendències vinculades al món del vi i reunirà alguns dels grans noms del panorama vitivinícola nacional i internacional. L’espai BWWHub programarà tasts, maridatges, conferències, taules rodones i sessions formatives sobre el món del vi i acollirà la presentació de novetats de gran interès pel sector; i entre les novetats destacades, una aposta decidida per establir més sinergies amb l’alta gastronomia.

Els resultats de la segona edició de BWW, l’abril del 2022, van superar -segons els organitzadors- les expectatives inicials amb la participació de més 650 empreses expositores, 60 Denominacions d’Origen Protegides (DOP) i l’assistència d’uns 18.000 visitants professionals. Entre ells, 470 compradors internacionals de mercats estratègics convidats per l’organització i que van participar a més de 6.600 reunions comercials amb empreses expositores. Per reflectir-ho tot, BWW ha incorporat al seu nom oficial i identitat gràfica el lema The Spanish Wine Event.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa