Les varietats autòctones i la sostenibilitat van ser les grans tendències entre els vins que es van poder tastar i descobrir a la segona edició de la Barcelona Wine Week (BWW), fira que va tancar les portes aquest dimecres 6 d’abril. Més de 650 expositors, 60 Denominacions d’Origen Protegides i més de 18.000 visitants, que han assistit a les aproximadament 6.000 reunions de negocis i gairebé 40 activitats, reafirmen, segons l’organització, “el seu posicionament com a esdeveniment líder en els vins de qualitat a l’Estat”.

Els 650 expositors, provinents de tot els territoris productors de l’estat espanyol, van presentar unes 800 referències noves durant els tres dies del saló, que ha ocupat els 10.000 metres quadrats del palau 8 de recinte Montjuïc de la Fira de Barcelona. Pel que fa als 18.000 professionals, un 20% provenien de 79 països, principalment europeus i nord-americans, i també s’ha comptat amb la presència de 470 compradors internacionals de mercats estratègics per a la exportació de vi i que havien estat convidats per la organització.

El president de la BWW i també del Consell Regulador de la DO Cava, Javier Pagés, va destacar que la fira ha “complert l’objectiu de consolidar-se com el millor punt de trobada pels professionals del vi, des d’on projectar l’excel·lència i la diversitat del vi” al mercat internacional.

Per la seva banda, el director general d’Alimentaria Exhibitions, Toni Valls, n’assenyala, com a clau de l’èxit, “la participació de tot el sector” i que posi l’accent en la “qualitat com a valor diferencial”. A més, va dir, tot i que el número d’expositors ja ha crescut un 20% respecte la primera edició, el seu repte, “per damunt de tot”, és oferir “les millors oportunitats de negoci“, i en aquest sentit va afirmar que ja s’està treballant en la fira de l’any vinent.

Més de 165.000 copes de vi tastades

Els organitzadors de la BWW calculen que durant aquests dies s’han servit més de 165.000 copes de vi entre els tasts organitzats pels expositors, els autoguiats de la barra Wine Tasting Journey Hidden Grapes i les dirigides, organitzades dins l’extens programa d’activitats del saló.

Com a part del programa Zero Waste, a més, l’organització ha col·laborat amb Ecovidrio, que ha recollit més de 10.000 ampolles durant la fira, i també amb l’Institut Català del Suro, per tal de fomentar el reciclatge d’ampolles i taps.

La fira ja ha anunciat que si les circumstàncies ho permeten, tornarà a la periodicitat anual, anunciant dates de celebració per als dies 6 a 8 de febrer de 2023.

Nou comentari

Comparteix