La Barcelona Wine Week (BWW) celebrarà entre els propers 4 i 6 d’abril la seva segona edició. Amb la representació de 650 empreses i gairebé totes les DO de l’Estat, la fira es consolida com a referent i es fixarà en el negoci internacional i la sostenibilitat, dues tendències de futur.

La BWW ocuparà 10.000m2 al recinte Montjuïc de la Fira de Barcelona, amb un augment del 20% del número de cellers i un 50% els segells de qualitat representats. La proposta, que vol representar la qualitat i la diversitat dels vins estatals, arrela fort al sector. La directora de la Indústria Alimentària d’ICEX – España Exportación e Inversiones, María Naranjo, ha afirmat durant la presentació, que ha tingut lloc aquest dimarts al matí, que pot “convertir Barcelona en la capital del vi espanyol per a tot el món”.

El president de la mostra i de la DO Cava, Javier Pagés, ha coincidit en la intenció de la BWW de ser “referent del vi espanyol i del vi espanyol de qualitat”. Serà, ha explicat, “una gran edició” amb una gran oferta i que vol “fomentar el negoci i l’obertura de nous mercats” per ajudar el sector “en un moment clau” i ple de “reptes i oportunitats” de futur. Pagés ha afirmat que, tot i que l’any passat va ser “bo”, és davant d’una situació “complexa”.

La BWW creix i es consolida al sector del vi | A.S.
La BWW creix i es consolida al sector del vi | A.S.

Un gran creixement

Entre les novetats destaca el creixement d’un 30% de l’àrea BBW Lands, que reunirà bona part de les Denominacions d’Origen Protegides de l’Estat. D’entre les catalanes, les més representades seran la DO Cava, la DO Empordà, la DO Montsant, la DO Penedès, la DO Terra Alta i la DOQ Priorat. L’espai, a més, comptarà tant amb petits cellers com amb grups consolidats.

L’espai BBW Brands, a més, tindrà les marques vinícoles més representatives de l’Estat i també empreses d’equips, accessoris i serveis. En l’àmbit català, destaca l’estrena de Perelada o Freixenet, que s’uneixen als que ja hi havien participat com Juvé&Camps o Vermuts Miró. Aquesta representativitat, ha explicat J. Antonio Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions, és el veritable “tret distintiu” de la BWW respecte altres esdeveniments.

Isabel Naranjo durant la presentació de la BWW | A.S.
Isabel Naranjo durant la presentació de la BWW, observada per Javier Pagés | A.S.

Una mostra orientada a la reactivació del sector

La vocació internacional de la mostra i la seva contribució a la reactivació del sector estarà vehiculada a través del programa Hosted Buyers. Gràcies a aquest, visitaran el saló i es reuniran amb els expositors prop de 350 compradors internacionals de quaranta països d’Europa i Amèrica del Nord i del Sud.

“Hi ha vida més enllà de la UE”, ha dit María Naranjo, per això la BBW comptarà amb “grans prescriptors” de distribuïdores, importadors i supermercats que participaran a més de 4.000 reunions amb expositors. “Diversificar mercats és molt important, com diferenciar el producte”, ha insistit la directora d’Indústria Alimentària d’ICEX, tot i que, alhora, ha valorat com “una debilitat” tanta varietat i ha aposta per explicar més “el valor del vi espanyol”.

El sommelier Ferran Centelles durant la presentació de la BWW | A.S.
El sommelier Ferran Centelles durant la presentació de la BWW | A.S.

Mirant al futur

La sostenibilitat també serà un eix central de la fira. Al BBWHub, una vuitantena d’experts faran més de 30 sessions per potenciar experiències formatives i sensorials. Entre els ponents hi haurà els Master of Wine Pedro Ballesteros i Sarah Jane Evans, els cellerers Miguel A. i Mireia Torres i Núria Altés o el sommelier Ferran Centelles, que també ha intervingut a l’acte de presentació de la mostra.

Les varietats autòctones, essencials a la viticultura sostenible, protagonitzaran molts d’aquests actes. Per potenciar-ho, el BBW muntarà la ‘Wine Tasting Journey / Hidden Grapes’, una barra amb 47 varietats minoritàries entre les quals hi haurà moneu, garnatxa peluda o tortosí, en 57 referències de petites produccions i que costen de trobar al mercat.

Finalment, l’enoturisme i la digitalització, vies d’innovació i de negoci, seran presents a les sessions del BWWHub, amb experts com François Chartier, president del Chartier World LAB Barcelona; el MW Frank Smulders, els autors de guies José Peñín i Lluís Tolosa, el sommelier Zoltan Nagy o el director general de l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi, Rafael del Rey.

J. Antonio Valls, d'Alimentaria, invervenint a la presentació de la BWW observat per María Naranjo i Javier Pagés | A.S.
J. Antonio Valls, d’Alimentaria, invervenint a la presentació de la BWW observat per María Naranjo i Javier Pagés | A.S.

Activitats fora del recinte

La Barcelona Wine Week també tindrà l’espai BWWGastronomy, on es posarà en valor el vi a la restauració a través de propostes de maridatges. Cadascun dels 3 dies se’n proposaran nou, fins a un total de 27. A més, però, sortirà del recinte firal de Montjuïc.

De l’1 al 8 d’abril, el programa BWW Likes the City comptarà amb la complicitat d’establiments de restauració, hostaleria, botigues especialitzades i espais culturals de la ciutat de Barcelona. Allà s’hi oferiran tasts, degustacions, maridatges i altres experiències per a professionals i ciutadans. Entre els adherits a aquesta proposta hi haurà l’Hotel Mandarin Oriental, MOCO Museum, Bar Treze, Lapso Studios i Restaurant Colella.

Els Barcelona Rosé, a la BWW

L’acte de lliurament dels Barcelona Rosé International Bubbles Awards també tindrà lloc en el marc del BWW Likes the City el proper dimarts 5 d’abril a les 18h. Juntament amb la celebració de la G-Night, la gran festa de la garnatxa, serà un dels actes més importants d’aquest programa que escampa la mostra de vins per tota la ciutat.

Nou comentari

Comparteix