Aquest cap de setmana s’ha donat el tret de sortida al “Berlin trifft Katalonien” (Berlín descobreix Catalunya), una acció promocional de producte català que s’ha activat a l’establiment gourmet i bar de tapes El Colmado de la ciutat alemanya. Organitzada pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i la Delegació del Govern a Alemanya, compta amb la participació de 15 empreses catalanes i més de 40 referències d’aliments i begudes locals i té prevista una durada de sis setmanes.

Estrena, 29 d’octubre amb la castanyada
Aquest dissabte 29 d’octubre, Berlín ha celebrat una festa de la castanyada diferent, en la qual s’ha pogut descobrir i gaudir de la gastronomia i la cultura catalanes. Hi havia una selecció de productes i plats típics del país, com els panellets, castanyes i altres dolços, que s’han tastat mentre es gaudia d’una actuació de la colla castellera de la ciutat.
Sumat a aquesta primera activitat, Catalunya seguirà molt present durant els mesos d’octubre i novembre a Alemanya, ja que El Colmado oferirà productes com l’arròs bomba del Delta de l’Ebre, les anxoves de L’Escala, catànies, una selecció de formatges i embotits catalans, fruits secs, allioli o oli d’oliva verge extra DOP Siurana, així com més d’una desena de vins i caves catalans de diverses denominacions d’origen -DO Alella, DO Catalunya, DO Terra Alta, DO Penedès i DO Cava-. Entre les empreses del vi participants, hi ha Ca N’estruc, Casa Mariol, Celler Jordi Lluch, Bodegas Roura, Torelló i el Celler Capçanes.
Berlin trifft Katalonien
Berlin trifft Katalonien té per objectiu que el públic alemany pugui tastar i comprar directament producte català; en aquest sentit, aquestes accions inicials es complementaran amb l’organització d’activitats dirigides al públic professional. Els dimarts 8, 15 i 22 de novembre s’organitzaran tastos exclusius de vins catalans per a distribuïdors, importadors i sommeliers alemanys guiats pel sommelier Daniel Zarazaga.
La promoció dels productes agroalimentaris catalans a Berlín finalitzarà el 29 de novembre amb l’organització d’un cap de setmana de degustació de gastronomia catalana.
La promoció de les empreses i productes del sector agroalimentari a Alemanya es realitza sota la marca agroalimentària Katalonien, Wo Essen Kultur ist (Catalunya, on el menjar és cultura), que serveix per reforçar el posicionament de les produccions agroalimentàries i la gastronomia catalanes i dotar-les d’homogeneïtat comunicativa tant a l’interior del país com a l’exterior.