La marca més internacional i prestigiosa dels vins francesos arrossegada a preus per rebentar als supermercats. Tal com sona. La cadena alemanya Lidl ofereix tot un Bordeus per 2,53 euros l’ampolla. I això no és tot, si el client s’emporta una caixa de sis ampolles n’hi regalen dues més, deixant el preu per unitat d’aquest Bordeaux Terres d’Exception en un preu -increïble- de, només, 1,69 euros. L’anunci ha estat un èxit comercial per als supermercats, però ha aixecat una enorme polseguera entre els productors i el sector en general, que consideren que aquests preus afecten al prestigi de la marca i dels vins francesos en general. Una polèmica habitual en el sector dels escumosos catalans, però inimaginable, fins ara, entre els sempre selectes productors bordelesos.

La companyia de distribució alemanya es defensa recordant el gran volum de les seves compres i pel fet que els cellers tenen els magatzems massa plens per culpa de la pandèmia. Un portaveu de Lidl ha explicat a la premsa francesa que “hi ha stocks. No es tracta d’una estratègia interna del nostre grup, ens adaptem als preus del mercat […] a l’oferta i la demanda“. A Lidl també recorden que els preus dels cellers bordelesos ja anaven a la baixa des de fa dos anys.

Lidl afirma que aquests preus posen la qualitat dels Bordeus a l’abast de tothom. Un argument rebutjat des dels productors bordelesos que acusen la cadena d’alimentació de “trencar” el valor dels seus vins i comprometre la supervivència dels cellers.

Nou comentari

Comparteix