Carme Salla és propietària de Vermouth Yzaguirre. Una marca que tots coneixem pel seu vermut però que fa ni més ni menys que 25 anys que també elabora sangria “de qualitat”: “Mar & Sol, és tan apetitosa i deliciosa com ho són altres productes que tenen millor reputació”, explica Salla. Ara, coincidint amb l’aniversari, surt al mercat amb nova imatge i fan campanya per a desestacionalitzar-ne el consum.

– “Primer fou l’home; però va arribar la dona; es van estimar i junts van fer la sangria”. Aquesta és la versió romàntica del naixement del producte?

Realment no. Aquesta és una historia divertida que, de manera una mica improvisada, ens va “regalar” el nostre dissenyador per captar l’atenció del nostre públic. Ens agrada comprovar que ho hem aconseguit!

– Com s’elabora la sangria?

Una bona sangria s’elabora a partir d’un vi negre, barrejat amb sucre i extractes naturals de fruita i espècies com la canyella. Mar & Sol s’elabora amb diferents varietats de vins de la terra, la garnatxa i la carinyena.

Si parlem de sangria blanca, s’elabora a partir de vi blanc (macabeu, en el nostre cas), amb sucre, extractes naturals de fruites i espècies com la vainilla.

– Creu que la sangria té el reconeixement que es mereix?

No, ben al contrari. La sangria està certament desprestigiada. Per aquest motiu volem transmetre al consumidor que una sangria de bona qualitat, com ho és Mar & Sol, és tan apetitosa i deliciosa com ho són altres productes que tenen millor reputació.

– Què té Mar & Sol que la diferencia d’altres sangries?

La principal diferència és que s’elabora a partir de vi de qualitat, sense patir el procés de pasteurització, com passa amb molts dels productes que trobem al mercat. Com que no passa per aquest procés, les aromes i els sabors no pateixen alteracions. Però sense cap dubte, ens avala la influència i reputació d’una marca com és Yzaguirre, perquè qui coneix els nostres productes, coneix la nostra qualitat.

– Ara aposteu per un canvi d’estil en el disseny i la imatge de l’ampolla. Ho feu per celebrar els 25 anys de producte o per fer-ne un rellançament?

És cert que fa 25 anys que l’elaborem, però que n’haguem fet un canvi d’imatge ara és pura coincidència. La nostra intenció és demostrar al consumidor que la sangria també pot ser un producte de qualitat, un producte amb classe. I encara que té una llarga tradició, és un producte actual i volem donar-li una imatge moderna, allunyant-nos dels tòpics tan pel que fa al seu consum (reservada per a “guiris” desprevinguts i joves incauts), com a la seva clàssica imatge (servida en gerra o vinculada a una sevillana). En definitiva, amb aquest nou look, aspirem al fet que tothom, i especialment els d’aquí, sàpiguen que la nostra Mar & Sol és la beguda que estaven esperant.

– A quin tipus de públic us dirigiu principalment?

El públic de la sangria és molt ampli. A qui no li ve de gust, en un moment donat, una sangria de qualitat com Mar & Sol? Si tenim en compte que la sangria és una beguda jove, alegre, dolç, associada a la diversió, al ‘bon rotllo’, a la tradició i al Mediterrani… el nostre públic és tothom. O no?

– Quin és actualment el vostre mercat?

Geogràficament, la sangria no té límits. Mar & Sol es consumeix als cinc continents, de fet se’n troba a una vintena de països, principalment en sector restauració i hostaleria, tot i que a poc a poc anem introduint-nos al canal de l’alimentació.

– Ara, a més, presenteu la campanya “La sangria també a la tardor”. Per què aquesta proposta per desestacionar-ne el consum?

Precisament per això mateix, perquè la sangria no és un producte estacional ni exclusiu de l’estiu, sinó tot el contrari. És que a la tardor o a l’hivern no ens divertim ni ens ho passem bé?

– Així i tot manteniu un nom de marca molt vinculat a l’estiu (mar, sol…). Heu pensat també en canviar-li el nom?

No hi trobem cap motiu. Mar & Sol és el Mediterrani, el Mar, les seves onades, la seva sal, la seva brisa i els seus vents, el seu esperit i el seu bon menjar. Mar & Sol és el Sol, la seva calor, la seva llum, la seva ombra i els seus reflexos, les seves albes i postes.

– Dieu que el consumidor actual de sangria és “exigent, selecte i amb bon gust”, si bé la percepció que se’n té no és d’un producte d’alta qualitat. Què en penseu d’això?

Qualsevol producte pot ser de millor o pitjor qualitat. La nostra sangria és un producte de qualitat i està dirigit a un consumidor que ho sàpiga apreciar… tant com apreciï el ‘bon rotllo’.

– Quin balanç en feu, del producte, després de 25 anys?

Més que positiu! Seguim creixent i Mar & Sol va guanyant popularitat i adeptes. Estem molt contents amb el camí que estem construint i ara també amb l’aposta del canvi d’imatge.


Nou comentari

Comparteix