VadeVi
Castella i Lleó obligarà a tenir un mínim de vins locals als restaurants
  • CA

Promoció dels vins de Castella i Lleó sota la marca Tierra de sabor.

El projecte del decret que regula els establiments de restauració a la Comunitat de Castella i Lleó preveu que restaurants, gastrobars, salons de banquets i altres establiments d’hostaleria hagin de tenir en la seva oferta vins d’un mínim de quatre de les deu denominacions d’origen que hi ha al territori de la comunitat.

A més a més, els establiments de restauració especialitzats, classificats com a “asador, mesón, restaurante-bodega” i els bars que s’acullin a la categoria de gastrobar utilitzaran en l’elaboració dels seus plats, com a mínim, un 35 per cent de productes de Castella i Lleó.

En concret, l’esborrany del Decret preveu que tots els restaurants catalogats com de luxe (cinc forquilles) i de primera categoria (quatre forquilles) estiguin obligats a incloure productes de la marca Tierra de Sabor i d’alguna de les figures de qualitat agroalimentària recollides a Castella i Lleó, que inclou diverses de les Denominacions d’Origen dels vins autonòmics. Quedarien exempts d’aquesta obligatorietat els restaurants de primera, segona i tercera categories. La mateixa obligació afectaria als salons de banquets i a la nova figura dels gastrobars, és a dir, els bars que serveixin “begudes o tapes i racions d’autor, enteses aquestes com les elaborades emprant els millors ingredients, altes tècniques de cuina i presentades de forma innovadora “.

“Ni cava ni champán…”

Als territoris de la Comunitat de Castella i Lleó hi ha deu denominacions d’origen, siguin senceres o bé en part. Són Ribera del Duero, Cigales, Rueda, Toro, Bierzo, Arlanza, Arribes, Tierras de León, Tierra del vino de Zamora i Rioja. La campanya Tierra de Saborpromou els vins escumosos elaborats amb raïm verdejo a la DO Rueda, i destaca el lema “Ni cava ni champán” que va emprar el Grup Yllera per llançar el seu escumós Cantosán. Es dóna el fet curiós que un celler de la comunitat, Finca Torremilanos, també pot elaborar -hi ho fa- vi escumós emparat a la DO Cava.

‘Tierra de Sabor’, gran rebuig social a Lleó

La campanya Tierra de Sabor té un alt grau de rebuig social a la província lleonesa, segons que informa ileón.com, molt especialment des que l’any passat es va formalitzar l’acord entre la Junta de Castella i Lleó i la Diputació de Lleó, signat en vida d’Isabel Carrasco, la presidenta de la institució que va morir assassinada el maig del 2014. Aquest acord segellava que la marca Productos de León, de llarga tradició, quedava inclosa, vinculada i hi ha qui denuncia que totalment diluïda, a Tierra de Sabor, la megamarca autonòmica on hi ha un clar domini de la identitat dels productes castellans.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa